تاثیر۹۰ درصدی واکسن اسپوتنیک وی ثایت شد

 بر اساس اعلام وزارت بهداشت روسیه، واکسن "اسپوتنیک وی"(Sputnik V) روسیه که برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ طراحی شده است نیز مانند واکسن شرکت آمریکایی "فایزر" به موفقیت بیش از ۹۰ درصدی دست یافته است.

به گزارش رویترز، نماینده وزارت بهداشت روسیه داده های جمع آوری شده از واکسیناسیون مردم را اعلام کرد. اظهارات وی پس از اظهارات دیروز دو شرکت سازنده واکسن کووید-۱۹ موسوم به "BioNTech" و "Pfizer" بود که اعلام کردند واکسن آزمایشی آنها بیش از ۹۰ درصد اثربخشی را نشان داده است.

"اوکسانا دراپکینا" مدیر یک موسسه تحقیقاتی صنعت بهداشت در بیانیه ای گفت: ما مسئول نظارت بر اثربخشی واکسن "Sputnik V" در میان شهروندانی هستیم که این واکسن را به عنوان بخشی از برنامه واکسیناسیون انبوه دریافت کرده اند و براساس مشاهدات، اثربخشی آن بیش از ۹۰ درصد است. این خبر خوبی برای همه است.

روسیه اواخر ماه جاری نتایج آزمایشات انسانی این واکسن را منتشر خواهد کرد. لازم به ذکر است که روسیه واکسن آزمایشی خود را قبل از اینکه مراحل پایانی آزمایشات آن تکمیل شود، برای مصرف عمومی عرضه کرد.

روسیه در حال آماده سازی برای انتشار نتایج اولیه یک آزمایش گسترده انسانی از واکسن "اسپوتنیک وی" است. روسیه هم اکنون در حال آزمایش واکسن خود بر روی ۴۰ هزار نفر در مسکو، پایتخت این کشور است.

در حالی که ایالات متحده در حال نزدیک شدن به یک واکسن کاربردی است، به نظر می رسد دیگر کشورها مانند روسیه و انگلیس به سختی کار می کنند تا مردم خود را با واکسن های ابداعی خود در مقابل این بیماری همه گیر واکسینه کنند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا