اجبار استفاده از اپلیکیشن ArriveCAN برای مسافران کانادایی

 arriveCAN یک برنامه رایگان است که جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نخستین بار در ماه آوریل سال جاری توسط دولت کانادا معرفی شد.

همچنین استفاده از این برنامه در مورخ 21 نوامبر 2020 به بعد اجباری خواهد شد و تمامی متقاضیان ورود به کانادا باید اطلاعات سفر، اطلاعات شخصی و برنامه قرنطینه (مگر اینکه از کشورهای معاف باشند)، ارزیابی وضعیت خود نسبت به ابتلای کرونا را به صورت اینترنتی ثبت کنند. این اقدامات باید پیش از ورود به کانادا انجام شود و توسط ماموران مرزی کانادا (CABSA) تائید شود. مسافرانی که از ثبت اطلاعات خود در برنامه arriveCAN کوتاهی کرده باشند ممکن است با جریمه های مختلفی از جمله پرداخت 1000 دلار کانادا مواجه شوند.

پس از ورود به کانادا

مسافران از هر طریقی که وارد خاک کانادا شده باشند (اعم از زمینی یا هوایی) ملزم به ارسال اطلاعات خود یا تماس با شماره 1-833-641-0343 خواهند بود.

در صورت نیاز نیز به قرنطینه نیز مسافران باید ظرف 48 ساعت پس از ورود به کانادا محل قرنطینه خود را تائید کنند و ارزیابی شخصی خود از علائم کرونا را به صورت روزانه تکمیل کنند.

از جمله مزایای استفاده کردن از برنامه arriveCAN را می‌توان در کاهش تماس‌های فیزیکی بین مسافران و ماموران مرزی و تسریع بخشیدن به پروسه اداری آن‌ها در مرز کانادا خلاصه کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا