آیا راهی برای درمان رهایی از آلرژی فصلی وجود دارد؟

مردی 37ساله هستم به شدت در فصل پاییز دچار آلرژی می شوم.آیا راهی برای درمان رهایی از آلرژی فصلی وجوددارد؟

دو عامل اصلی بروز آلرژی در این فصل، تغییر آب و هوا و پراکنده شدن گرده‌های گل و گیاهان در هوا و همچنین رشد کپک‌ها در برگ‌های زمین افتاده است. پاییز برای بسیاری از کسانی که به آن حساسیت دارند، فصل پنهان شدن در خانه از ترس خارش‌های بی‌امان و آبریزش شدید بینی است.

نشانه‌های آلرژی در پاییز بسته به اینکه در کدام قسمت از بدن قرار گرفته باشد، ممکن است متفاوت باشد.

چشم و بینی: آبریزش، خارش چشم، آبریزش مخاطی و عطسه زیاد

ریه‌ها: خس خس سینه و آسم

دهان: خارش در پشت گلو، ناراحتی معده، اسهال و در موارد شدید آنافیلاکسی (یک واکنش آلرژیک تهدیدکننده زندگی)

پوست: خشکی پوست، خارش، کهیر و اگزما

برای رهایی از آلرژی های فصلی به خصوص در فصل پاییز بهتر است،نکات زیر را رعایت کنید:

۱-اگر سطح گرده در محل زندگی شما زیاد است، بهتر است فعالیت‌های خود در فضای باز را محدود کنید، به ویژه هنگام صبح که میزان گرده‌ها در هوا بیشتر می‌شود.

۲اگر مجبور به بیرون رفتن هستید، تا حد امکان بدن خود را از قرار گرفتن در معرض هوا بپوشانید. علاوه بر ماسک که این روز‌ها به علت همه‌گیری کرونا که ملزم به استفاده از آن هستیم، لباس آستین بلند، دستکش و عینک آفتابی می‌تواند به شما کمک کند تا گرده‌ها از پوست و چشم‌هایتان دور بمانند.

۳یکی از بهترین راه‌ها برای به حداقل رساندن شدت آلرژی این است که پس از گذراندن وقت در بیرون از خانه، کفش‌های خود را در جاکفشی قرار دهید، لباس‌های خود را عوض کنید و دوش بگیرید تا میزان ورود گرده‌ها به خانه به حداقل برسد.

۴لباس‌های خیس، آماده جذب گرده‌ها در فضا هستند. بهتر است در این فصل، لباس‌های خود را در محیط داخلی خانه خشک کنید.

۵ممکن است شنیده باشید که دستگاه‌های رطوبت‌ساز می‌توانند به تنفس بهتر کمک کنند، اما اگر به گرد و غبار یا کپک حساسیت دارید، دستگاه‌های رطوبت‌گیر برای شما مناسب هستند. گرد و غبار و کپک‌ها در محیط‌های مرطوب شکوفا می‌شوند و از این رو، استفاده از دستگاه رطوبت‌گیر برای پایین نگه داشتن سطح رطوبت در خانه می‌تواند راهی برای مبارزه با آن‌ها باشد.

۶به نظر می‌رسد که یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌ها برای کنترل آلرژی، مصرف دارو است. در حال حاضر دارو‌های ضد آلرژی بسیاری در بازار است که تاثیری هم بر خواب شما نمی‌گذارند.

در نهایت بهتر است، در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید و آزمایش آلرژی به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که چه چیزی باعث ایجاد حساسیت در شما می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا