تبدیل جزیره‌ای در یونان به بهشت خودروهای برقی

در حال حاضر تعداد خودروهای موجود در جزیره کوچک Astypalea حدود 1500 دستگاه تخمین زده می‌شود. این خودروها که همگی به موتورهای درون‌سوز هستند، با هزار خودروی برقی از محصولات گروه فولکس واگن جایگزین خواهند شد. یک سرویس حمل و نقل عمومی تمام الکتریکی نیز برای جابجایی اهالی جزیره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جزیره Astypalea تقریبا 1300 نفر جمعیت داشته و هر ساله حدود 72 هزار توریست از آن بازدید می‌کنند. سرویس حمل و نقل عمومی این جزیره ظرفیت بسیار محدودی دارد، ناوگان آن را نیز عمدتا اتوبوس‌های نه چندان بروز تولید داخل تشکیل می‌دهند. به همین خاطر قرار است فولکس واگن این ناوگان را بروزآوری کرده و انواع اسکوترها، دوچرخه‌های برقی و اتومبیل‌های الکتریکی را در اختیار شرکت‌های اجاره‌دهنده وسایل نقلیه بگذارد.

آنطور که اعلام شده، تمامی اتومبیل‌های تجاری و خودروهایی که توسط ارگان‌هایی مثل پلیس و نیروهای اورژانس مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز، با مدل‌های تمام الکتریکی جایگزین خواهند شد.

به گفته فولکس واگن، این شرکت تقریبا 230 ایستگاه شارژ خصوصی و عمومی را در جزیره مذکور راه‌اندازی خواهد کرد تا مشکلی از بابت زیرساخت‌های لازم وجود نداشته باشد. این خودروساز بزرگ آلمانی تاکید کرده الکتریسیته مورد نیاز وسایل نقلیه، تماما از منابع تجدیدپذیر تامین خواهد شد.

هربرت دیس مدیرعامل گروه فولکس واگن در رابطه با پروژه جدید کمپانی گفته:

«دنیای سیاست، تجارت و جامعه مسئولیت مشترکی در راستای محدود کردن تغییرات اقلیمی دارند. هدف بلندمدت ما اینست که جابجایی هیچ فردی، اثری منفی بر تغییرات اقلیمی نداشته باشد. در پروژه Astypalea ما امروز به دنبال اکتشاف و درک این رویا هستیم. حمل و نقل الکتریکی و هوشمند کیفیت زندگی را بهبود بخشیده و نقشی مثبت در دستیابی به آینده عاری از کربن ایفا خواهد کرد.»

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا