همکاری‌ پارک فناوری البرز و انستیتو پاستور ایران برای توسعه بانک‌های سلولی

نشست مشترک رییس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و رییس پارک علم و فناوری البرز و  رییس موسسه انستیتو پاستور ایران به همراه مدیران علمی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی برای توسعه همکاری های علمی و فناوری برگزار شد.

مهندس عباسی در این نشست به تجربه خوب همکاری جهاددانشگاهی با مجموعه علمی، پژوهشی و درمانی به مسئولیت دکتر بیگلری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی با دارا بودن مجتمع تحقیقاتی خود در استان البرز از جمله پژوهشگاه‌های رویان و ابن سینا و همچنین مرکز ملی ذخایر ژنتیک آماده همکاری با انستیتو پاستور ایران در زمینه های مختلف بهداشتی و درمانی است.

وی با اشاره به تجربیات، توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی خواستار همکاری‌های بیشتر دو مجموعه در زمینه ایجاد بانک‌های زیستی و همچنین کمک به پیشگیری و درمان بیماریها از جمله بیماری‌ کووئید۱۹(کرونا) شد.

دکتر بیگلری نیز در این نشست با اشاره به این‌که این موسسه بعد از یک قرن تجربه درخشان وارد دومین قرن فعالیت پربار خود می شودT گفت: انستیتو پاستور ایران در دنیا بیشتر از ایران شناخته شده است و این نشان می دهد این موسسه دستاوردهای خوبی در حوزه بهداشت و درمان جهانی از خود به جای گذاشته است.

رییس موسسه انستیتو پاستور ایران با اشاره به دستاوردها و توانمندی های جهاددانشگاهی در زمینه های مختلف علمی، بهداشتی و درمانی گفت: زمینه های خوب توسعه همکاری در زمینه های ژنتیک، بانک‌های سلولی، میکروبی و درمانی وجود دارد که تلاش می کنیم در سطح ملی و استانی به این همکاری ها ادامه بدهیم.

در این نشست بر بازدیدهای متقابل دو طرف، تولید  آزمایشگاهی، توسعه صنعت کیت در کشور، رفع نیازهای درمانی مردم، ایجاد بانک‌های زیستی، تولید محصولات کیفی با قیمت مناسب در حوزه درمان بین دو مجموعه تاکید شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا