تشخیص مالاریا با برچسب سوزنی راحت می شود

مالاریا همه ساله صدها هزار نفر را به کشتن می‌دهد و لذا آزمایش خون از طریق تزریق سوزنی و نمونه‌گیری برای تشخیص سریع این بیماری اهمیت زیادی دارد. استفاده مکرر از سوزن برای آزمایش خون با درد و رنج زیادی همراه است و برای حل این مشکل یک برچسب مشابه با چسب‌های زخم تولید شده که ریز سوزن‌های موجود بر روی آن دسترسی بدون درد به خون انسان را تسهیل می‌کنند.

همچنین همین برچسب با بررسی شاخص‌های کلیدی زیستی انسان مشخص می‌کند آیا فرد به بیماری مالاریا مبتلا شده یا خیر. پیش از این برچسب‌های سوزنی مشابه برای تزریق آرام داروی سرطان به بدن، انتقال واکسن در قالب نانوذرات و غیره به کار گرفته شده بود.

این چسب زخم دارای ۱۶ ریز سوزن است که به آرامی پوست را خراش می‌دهند ولی احساس درد در انسان ایجاد نمی‌کنند. علت این است که پهنای هر یک از این سوزن‌ها ۳۷۵ میکرون است و بر روی آنها نشانگرهای زیستی نصب شده که به سرعت وجود بیماری را مشخص می‌کنند. تولید هریک از این برچسب‌ها تنها یک دلار هزینه دارد و ارائه نتایج توسط آنها ۲۰ دقیقه و از طریق یک نوار متصل به برچسب انجام می‌شود. قرمز شدن این نوار به معنای ابتلای فرد به مالاریا است.