عنوان تولیدی نوع یک به بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان رسید

شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴ دسته تولیدی نوع یک، تولیدی نوع ۲، نوپای نوع یک و نوپای نوع دو تقسیم می‌شوند. در حال حاضر بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان به عنوان تولیدی نوع ۱ شناسایی شده‌اند.

شرکت‌های متقاضی که برای قرار گرفتن در فرایند شناسایی به مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مراجعه می‌کنند، توسط کارگروه ارزیابی وابسته به این مرکز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع ۱ از بالاترین درجه فناوری برخوردار است.

شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع ۲ نیز در رتبه دوم قرار دارد و بیش از ۱۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند به عنوان شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع ۲ شناسایی شوند. شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به نیازهای کشور در رشته های مختلفی، طبقه‌بندی می‌شوند.

فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص، مواد پیشرفته، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، وسائل، تجیزات و ملزومات پزشکی، برق و الکترونیک و فوتونیک و مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات و خدمات تجاری‌سازی، از جمله رشته‌های هستند که شرکت‌های دانش‌بنیان در آنها فعالیت می‌کنند.

در حدود ۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، فعالیت می‌کنند. نزدیک به ۳۰۰ شرکت نیز در بخش دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص، فعال هستند. شرکت‌های فعال در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته نیز بیش از ۱۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان را شامل می‌شود.

شرکت‌های فعال در حوزه وسائل، تجهیزات و ملزومات پزشکی کمتر از ۲۵۰ شرکت و شرکت‌های فعال در رشته‌های برق و الکترونیک و فوتونیک و مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز بیش از ۱۰۰۰ شرکت هستند. بخشی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حوزه تجاری‌سازی خدمات فعالیت دارند. مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در تلاش است که سطح علمی شرکت‌های دانش‌بنیان را استفاده از برنامه‌های تشویقی ارتقاء دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا