بی ام و iNext هفته آینده رونمایی می شود

محصول جدید بی ام و با عنوان  iNext به زودی رونمایی شده و بر اساس  مشخصات فنی اعلام شده در رابطه با این خودرو می توان آن را به عنوان بخشی از برنامه ریزی گسترده این خودروساز آلمانی که با شعار پیش به سوی آینده صنعت حمل و نقل شناخته می شود، محسوب کرد.

این خودرو روی یک پلتفرم کاملاً جدید قرار گرفته و عناصر شاخص گروه ب ام و در آن به کار رفته است.   معرفی آزمایشی این خودرو به صورت نمونه اولیه در سوئد انجام شده بود و کارشناسان پیش بینی می کردند iNext  در سال 2021 وارد بازار شود.

 نسخه مفهومی این خودرو در سال ۲۰۱۸ رونمایی شده بود اما محصول نهایی با نسخه اولیه دارای چندین تفاوت قابل توجه است. درهای این خودرو که به سمت عقب باز می شدند در نمونه نهایی به به صورت عادی درآمده و ستون های نسخه فعلی نیز تقویت شده و بزرگتر هستند. یکی از جالب توجه ترین بخش های مرتبط با طراحی iNext، جلو پنجره ویژه آن است که به خودرو حالتی تهاجمی می دهد.

iNext اندازه ای مشابه X5 دارد و مدیران بی ام و در رابطه با این محصول جدید اعلام کرده اند که این خودرو نماینده پروژه موسوم به Project i 2.0  بوده و می توان آن را گل سرسبد شاسی بلندهای الکتریکی بی ام و محسوب کرد.

گفتنی است نسخه مفهومی این خودرو در سال ۲۰۱۸ رونمایی شده بود اما محصول نهایی با نسخه اولیه دارای چندین تفاوت قابل توجه است. درهای این خودرو که به سمت عقب باز می شدند در نمونه نهایی به به صورت عادی درآمده و ستون های نسخه فعلی نیز تقویت شده و بزرگتر هستند.

یکی از جالب توجه ترین بخش های مرتبط با طراحی iNext، جلو پنجره ویژه آن است که به خودرو حالتی تهاجمی می دهد. در داخل کابین نیز یک صفحه نمایش شفاف تعبیه شده که بخش های اصلی سیستم ناوبری هوشمند آن را کنترل می کند.

گفته می شود عرضه عمومی این محصول در سال ۲۰۲۱ و در کارخانه دینگولفینگ (Dingolfing) آلمان انجام خواهد شد. iNext از پلتفرم جدیدی استفاده می کند که آن را قادر به داشتن عملکردی سه گانه می کند که در حالت عادی مشابه وسایل نقلیه معمولی با موتور احتراق داخلی (ICE)  است و علاوه بر آن از قابلیت های موتورهای هیبریدهای پلاگین و همچنین اتومبیل های الکتریکی بهره می برد.

بر اساس اعلام رسمی شرکت ب ام و، تمام مدل های آینده این شرکت روی دو پلتفرم اجرا خواهند شد. یکی از این پلتفرم ها برای اتومبیل های دیفرانسیل جلو طراحی شده و دیگری برای خودروهای دارای پیشرانه های عقب یا قابلیت چهار چرخ متحرک  تولید خواهند شد.

پلت فرم دوم ویژه اتومبیل های الکتریکی بوده و در آن به صورت استاندارد از پیشرانه ای عقب استفاده می شود. البته هیبریدهای پلاگین دارای یک موتور الکتریکی نصب شده در عقب و یک موتور احتراقی هستند که چرخ های جلو را هدایت می کند. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که مدل های الکتریکی جدید بی ام و همان طرح کلاسیک دیفرانسیل عقب  این شرکت را حفظ می کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در رابطه با آخرین محصول بی ام و، حداکثر برد مدل های الکتریکی در مدل های آینده سری X می تواند تا ۷۲۵ کیلومتر با یک بار شارژ کامل باشد در حالی که هیبریدهای پلاگین مسافتی در حدود ۹۷ کیلومتر را پوشش می دهند.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا