پایش سلامت خانواده بیمار کرونایی

جلیل کوهپایه زاده، گفت: ردیابی بیماران مبتلا به کرونا با پایش سلامت خانواده بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز درمانی، به طور ویژه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به آمار بالای ابتلاء و تلفات بیماران کووید ۱۹ برای کنترل بیماری، سلامت اعضای خانواده افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی با اقدام معاونت بهداشت و همکاری بسیج جامعه پزشکی، رصد و در صورت ابتلای سایر اعضای خانواده کار قرنطینه و درمان آنان پیگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان بهداشتی و درمانی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و خدمت رسانی به بیماران، تصریح کرد: ظرفیت مراکز درمانی ما در حال تکمیل شدن است و اگر میزان ابتلای بیماران جدید کنترل نشود، دچار مشکل می‌شویم.

وی، اقدامات پیشگیرانه و کاهش آمار مبتلایان جدید را راهکاری مهم برای تاب آوری ارائه خدمات درمانی برشمرد و افزود: باید توجه بیشتری به بهداشت و ردیابی بیماران داشته باشیم.

کوهپایه زاده گفت: تشکیل تیم علمی برای بررسی عملکرد مراکز درمانی، اثر بخشی پروتکل‌ها و داروهای مصرفی هر بیمارستان و تیم‌های درمانی، استفاده از ظرفیت تخصصی دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه و ورود جدی تر پدافند غیر عامل دانشگاه در مدیریت بیماری، از دیگر موارد مطرح شده در این نشست از سوی اعضای ستاد بحران بود.

وی افزود: خدمات بهداشتی و درمانی بیش از ۵ میلیون نفر از اهالی غرب تهران و شهرستان‌های شهریار، رباط کریم، بهارستان، ملارد و قدس بر عهده دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا