کتاب بایدها و نبایدها در کرونا رونمایی شد

شست و شوی دست‌ها، دستورالعمل ساخت ضد عفونی کننده های موثر دست، حفاظت از دست ها، وسایل حفاظتی فردی، ضدعفونی کردن لباس ها و کفش ها و چگونه وسایل شخصی خود را ضد عفونی کنیم از جمله موضوعاتی است که نویسندگان تلاش کرده‌اند در راستای اطلاع‌رسانی دقیق در کتاب به آن بپرداختند.

ضدعفونی کردن ظروف استفاده شده توسط افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا، عابربانک‌ها و کرونا، نحوه استفاده مناسب از قطار، مترو، اتوبوس‌های درون و بین شهری، هواپیما، تاکسی و رستوران‌ها، هتل‌ها و کافه‌ها از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب بیان شده است.

در این کتاب همچنین نشانه‌های عمومی ابتلا، شرایط مراجعه به پزشک و مراکز درمانی، نحوه صحیح معدوم کردن ماسک‌ها، دستکش‌ها آلوده یکبار مصرف، نحوه گذاشتن و برداشتن صحیح ماسک و دمای طبیعی و درصد اشباع اکسیژن خون پرداخته است.

کتاب بایدها و نبایدها در کرونا به زبان ساده تهیه شده تا عموم مردم بتوانند از آن استفاده ببرند. قرار است این اثر علمی از سوی شهرداری تهران در سطح شهر و در مکان‌های عمومی مانند متروها توزیع و تعدادی هم در اختیار معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد.

محمدعلی امام هادی؛ معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: در این کتاب سعی شده موضوعات کاملا علمی و کاربردی با زبان بسیار ساده تهیه و در دسترس مردم قرار گیرد، به عبارتی سعی شده چیزی هایی صحیح و موارد غلط است که باید از آنها دوری کرد به زبان عامه مردم بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه این موارد دستورالعمل هایی کاربردی است، اظهار داشت: دستورالعمل های جهانی که سازمان بهداشت جهانی در این زمینه صادر کرده، ترجمه شده و به زبان ساده نوشته شده، به عبارتی این موارد با فرهنگ ما بومی سازی شده است.

امام هادی افزود: در این کتاب سعی شده موضوعات کاربردی به نحو شایسته بیان شود تا مردم به دنبال سلامتی خودشان باشند. امیدواریم با این کار مردم به توصیه های بهداشتی توجه بیشتری می کنند و کارهای روزمره خود را با رعایت پروتکل ها انجام دهند تا خودشان و دیگران را به خطر نیاندازید.

سیامک اشرفی برزنده یکی از نوسندگان این اثر علمی در این مراسم اظهار داشت: یکی از دغدغه های ایم کاربردی کردن علم بوده و در این کتاب سعی شد موضوعات مورد نیاز مردم به زبان ساده اما علمی تهیه و در اختیار آنان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مردم به یک مرجع علمی در دسترس نیاز دارند تا در بین حجم زیادی از اطلاعات نادرست بتوانند مطالب علمی را پیدا و استفاده کنند و خودشان را سالم نگه دارند.

برزنده ادامه داد: پرسشنامه ای مبنی بر نیاز این مطالب در بین مردم توزیع شد که جمع بندی آن نشان داد که بیش از ۹۰ درصد مشارکت کنندگان به این مطالب نیاز دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا