رییس سازمان جهانی بهداشت خود را قرنطینه کرد

تدروس ادهانوم در توییتی نوشت که حال عمومی او خوب است اما در راستای اجرای پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت در روزهای آینده در قرنطینه می‌ماند و از خانه کار می‌کند.

وی بر اجرای دستورالعمل‌های پزشکی تاکید کرد و گفت که از این طریق می‌توان زنجیره انتقال ویروس کرونا را شکست.

ویروس کرونا تاکنون حدود ۱.۲ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاده و بیش از ۴۶ میلیون نفر در جهان نیز به آن مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایرنا، ادهانوم ۵۵ ساله که اهل اتیوپی است در فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان کارشناس در حوزه بهداشت و درمان کارنامه قطوری دارد. وی از در دهه‌ ۹۰ میلادی در انگلیس در زمینه بیماری‌های عفونی در دانشگاه تحصیل کرد و در رشته بهداشت عمومی دکترا گرفت. بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ در مقام وزیر بهداشت و درمان اتیوپی فرصت اصلاح و گسترش سیستم درمانی کشورش را به دست آورد.

وی در هفت سالی که وزیربهداشت اتیوپی بود، هزاران مرکز درمانی جدید در این کشور برپا شد و ده‌ها هزار کادر درمانی برای کار در مناطق روستایی و دورافتاده کشور استخدام شدند، بیمه درمانی را برای نخستین بار در اتیوپی راه‌اندازی کرد و شمار مدارس عالی پزشکی در این کشور در زمان وی از سه مورد به ۳۳ مورد رسید. شمار پزشکان در زمان وزارت او در یک بازه‌ زمانی رشد به شدت چشمگیری داشت.

نرخ مرگ و میر در اثر ابتلا به بیماری‌هایی چون سل، مالاریا و ایدز هم در این زمان تا ۹۰ درصد کاهش یافت. در زمینه‌ بهبود سلامت مادر و فرزند هم نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کرد.  

رییس کنونی سازمان جهانی بهداشت از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ هم به عنوان وزیر امورخارجه اتیوپی فعالیت کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا