علایم کرونا در کودکان را جدی بگیرید

اما هرچه هست شناسایی کودکان مبتلا به کرونا می‌تواند کمک موثری در پیشگیری از انتقال بیماری به افراد دیگر داشته باشد و هرچه کودکان سریعتر شناسایی شوند، هم در درمان آنها موثرتر بوده و هم انتقال بیماری هم به حداقل خواهد رسید.

دکتر کیقباد قدیری فوق تخصص بیماریهای عفونی اطفال در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه کرونا همپای بزرگسالان، کودکان را هم درگیر می کند، گفت: دربسیاری کودکان علائم کرونا یا بروز پیدا نکرده و یا به شکل خفیف خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: خوشبختانه کرونا برای کودکان با خطرات کمتری نسبت به بزرگسالان همراه است، اما نمی توان گفت کاملا بی خطر بوده، چرا که موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در کودکان هم مشاهده شده و در برخی موارد کودکان بدون هیچ بیماری زمینه ای جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

قدیری در خصوص علائم کرونا در کودکان گفت: تقریبا علائم کرونا در کودکان نیز مشابه بزرگسالان است، اما به طور معمول شدت این علائم کمتر است، بنابراین به تمام والدین هشدار می دهیم که حتی سرماخوردگی بسیار جزیی و ساده کودکان را هم کرونا فرض کرده و حتما کودکان را قرنطینه کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: والدین باید به محض مشاهده علائم مشابه سرماخوردگی از جمله عطسه، سرفه، تنگی نفس، خستگی و بی حالی، اسهال، استفراق، تب و… در کودک خود به پزشک مراجعه کرده و پروتکل های بهداشتی را هنگام برخورد با کودک رعایت کنند.

قدیری خاطرنشان کرد: کرونا شاید در بیشتر کودکان با خطرات کمتری همراه باشد، اما انتقال بیماری به بزرگسالان می تواند اطرافیان را با خطر مواجه کند و توصیه می شود به هیچ عنوان در این شرایط کودک پیش پدربزرگ یا مادربزرگ و افراد سالخورده فامیل نرود.

این فوق تخصص بیماریهای عفونی اطفال خاطرنشان کرد: در کنار علائم مشابه سرماخوردگی، در برخی کودکان علائم قرمزی چشم قرمز هم مشاهده شده و در برخی کودکان با سنین بالاتر اختلالات بویایی هم دیده شده است.

وی افزود: حتی برخی کودکان علامت بی قراری داشته و مشخص شده کودک مبتلا به کرونا بوده است، بنابراین والدین نباید از کوچکترین علامت ساده در کودکان خود به سادگی بگذرند و باید همه را کرونا فرض کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا