بومی سازی تست سریع پروتئین و رطوبت گندم با امواج فروسرخ در کشور

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان با راهبری دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری توانسته است اقدامات قابل توجهی برای ایجاد تحول در حوزه گندم و تولید نان مانند ایجاد تعامل و هماهنگی مناسب بین تشکل‌های غیردولتی و نیز بین بخش دولتی وغیردولتی و ارتقای جایگاه و افزایش تاثیرگذاری بخش خصوصی در اقتصاد ملی و جهانی را اجرایی کند.

طراحی و ساخت دستگاه تست سریع پروتئین و رطوبت گندم با استفاده از تکنولوژی نزدیک فروسرخ یکی از دستاوردهای این کانون است که با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، به اتمام رساند. علاوه بر آن موفق به طراحی و ساخت دستگاه سنجش سریع دی تیونیت سدیم در آرد، خمیر و نان و مطالعه و طراحی سامانه پایش موجودی گندم در سیلوها شد.

یکی از اقدامات قابل توجه کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان، تاسیس مرکز نوآوری و آکادمی ملی نان است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت. آکادمی ملی نان برنامه‌های آموزشی خود را آغاز کرده است و تلاش دارد تا با عبور از روش‌های سنتی و کم‌بازده، فناوری‌های نوین را به فعالان این عرصه آموزش دهد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، حمایت از ساخت اولین دستگاه نمونه‌برداری اتوماتیک گندم از دیگر اقدامات این کانون است که با همکاری یکی از شرکت‌های فناور انجام گرفت. پس از بومی‌سازی فناوری این دستگاه، تا پایان شهریور ۱۳۹۹ حدود ۱۵ دستگاه در مراکز خرید گندم نصب شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا