هند در جایگاه ۲۳ ،برترین زیست‌بوم‌های استارتاپی است

در همین رابطه، چهار شهر از این کشور در میان ۱۰۰ شهر استارتاپی برتر جهان قرار گرفته‌اند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹، شاهد حضور هفت شهر از هند در این فهرست بودیم.

 بر اساس رتبه‌بندی موسسه StartupBlink در سال 2020، هند با شش پله سقوط نسبت به سال گذشته در جایگاه 23 برترین زیست‌بوم‌های استارتاپی جهان قرار گرفته است. در همین رابطه، شهرهای بنگلور، دهلی نو، مومبای و حیدرآباد به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های 14، 15، 22 و 96 در میان شهرهای استارتاپی برتر دنیا شدند. حضور چهار شهر هند در میان 100 شهر برتر جهان در حالی است که در سال 2019، هفت شهر از این کشور موفق به حضور در این فهرست شده بودند. به طور کلی، در فهرست هزار شهر برتر جهان در حوزه استارتاپ، 38 شهر از هند قابل مشاهده است.

بر اساس گزارش StartupBlink، علیرغم پتانسیل بسیار بالای هند در حوزه نوآوری و فعالیت‌های استارتاپی (وجود تعداد زیاد نیروی کار ماهر و متخصص را می‌توان مهمترین مزیت هند در این حوزه دانست)، این کشور همچنان تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد. پ

عدم وجود زیرساخت‌های اقتصادی و ارتباطی مناسب در اقصی نقاط هند از جمله چالش‌های اصلی پیش روی شرکت‌های استارتاپی و صاحبان ایده در این کشور می‌باشد. سرعت اینترنت در هند، علیرغم بهبود نسبی طی سالیان اخیر همچنان در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر پایین است. عدم وجود قوانین شفاف و هماهنگ در برخی از حوزه‌های اقتصاد دانش‌بنیان از دیگر چالش‌های استارتاپ‌های هند است.

کارشناسان StartupBlink در گزارش خود با اشاره به آینده مبهم اقتصاد در برخی از کشورهای در حال توسعه، بر لزوم ارائه خدمات و محصولاتی در سطح استانداردهای جهانی توسط شرکت‌های استارتاپی هند تاکید می‌کنند. به عبارت دیگر، اکتفای این شرکت‌ها به بازارهای داخلی، مساله‌ای است که می‌تواند در بلندمدت منجر به حذف آن‌ها از چرخه اقتصاد شود.

همزمان با بروز اپیدمی کووید 19، موسسه StartupBlink، بخشی از گزارش خود در سال جاری را به بررسی نوآوری‌های کشورهای مختلف در زمینه کنترل این اپیدمی اختصاص داده و از این حیث هند در جایگاه 26 جهان قرار گرفته است.

در میان شهرها نیز بنگلور و دهلی نو به ترتیب با کسب رتبه‌های 20 و 55 جهان، موفق‌ترین مناطق هند محسوب می‌شوند. نویسندگان گزارش، بروز تحولات قابل توجه در حوزه نوآوری و فعالیت‌های استارتاپی هند تا پیش از اتمام بحران کنونی را دور از انتظار می‌دانند. در همین رابطه، بر اساس نتایج تحقیق موسسه Praxis Global Alliance، منابع مالی 37 درصد از استارتاپ‌های این کشور در صورت عدم اتمام بحران کنونی، ظرف شش ماه تا یک سال آینده به پایان می‌رسد.

 

منبع:اقتصاد آنلاین

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا