چاپگرهای های 3 بعدی ساختمان موزه آینده دبی را می سازند

دبی شهری که تا کنون محل اجرایی شدن طرح های نوین و خلاقانه معماران متعددی بوده و یکی از بلندترین برج های دنیا را در خود جا داده است شاهد اولین ساختمان اداری ساخته شده توسطچاپگرهای 3 بعدی خواهد بود. لایه لایه این ساختمان توسط چاپگری به ارتفاع 6 متر ساخته می شود و تکه های آن در محل پروژه به یکدیگر متصل و نصب خواهند شد. گفتنی است این ساختمان که مساحتی به اندازه 186 متر مربع خواهد داشت طی چند هفته نصب و راه اندازی می شود.

این ساختمان اداری هیچ شباهتی به ساختمان های موجود در فیلم های علمی تخیلی که در گذشته ساخته می شد نخواهد داشت و طبق برنامه ریزی های انجام شده این مجموعه برای اولین بار به عنوان مرکز کنترل و اجرای نمایشگاه "موزه آینده" که در ابتدای سال آینده برگزار می شود مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سازه و معماری ساختمان های ساخته شده چندان پیچیده و پر زرق و برق نخواهند بود اما با داشتن پلانی منعطف مطابق با نیاز ها و خواسته های کارفرما تمام انتظارها از این پروژه براورده خواهد شد. بعلاوه اینکه تمام مبلمان مصرفی در این ساختمان ها توسط چاپگرهای 3 بعدی ساخته می شوند.

این پروژه به گفته کارشناسان یکی از مبتکرانه ترین ایده های  نمایشگاه موزه آینده عنوان شده است که قسمتی از همکاری بین  شهر دبی با شرکت وین سان که تلفیقی از شرکت چینی وین سان و سرمایه گذاران خارجی است خواهد بود. لازم به ذکر است که شرکت وین سان مجری پروژه ساخت 10 خانه کوچک با استفاده از چاپگرهای  6.6 متری در سال گذشته است.

طبق ادعای مسئولان و برگزارکنندگان نمایشگاه ،این ساختمان پیشرفته ترین سازه ساخته شده توسط چاپگرهای 3 بعدی است که به اندازه و مقیاس واقعی ساخته میشود. به گفته محمد الگرگاوی، مدیر کمیته نوآوری کشور امارات این سازه نشانه کارایی و خلاقیت موجود در استفاده از تکنولوژی چاپگرهای 3 بعدی است که نقش مهمی در طراحی و ساخت ساختمان های آینده ایفا خواهد کرد. وی می افزاید :این اولین گام برای تبدیل شدن امارات به مرکز جهانی استفاده از این پرینترها و خلاقیت ساخت ساختمان های متعدد توسط این دستگاه هاست و طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال های آتی شاهد اجرای پروژه های متعددی در این زمینه خواهیم بود. 

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا