اسپاتیفای به زودی قیمت های خود را افزایش می دهد

سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای (Spotify)، امروز گزارش سه‌ماهه‌ی خود را منتشر کرد که حاکی از عملکرد خوب آن‌ها در جذب مشترکین پولی و همچنین افزایش تعداد کاربر فعال بود.

درآمد کمتر از انتظار دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها 

بااین‌حال، شرکت در افزایش درآمد خود در همان دوره، آن‌چنان موفق عمل نکرده است که باعث شد ارزش سهام اسپاتیفای، بلافاصله با کاهش مواجه‌ شود و منجر به اظهارنظر بنیان‌گذار و مدیرعامل آن «David Ek» در رابطه با افزایش قطعی قیمت‌ها، در آینده‌ای نزدیک شد.

افزایش قیمت اسپاتیفای: چرا و کی؟

با افزایش قیمت‌ها، اسپاتیفای می‌تواند بدون نیاز به جذب کاربران فعال، درآمد خود را افزایش دهد؛ اما واضح است که همیشه منجر به افزایش درآمد نمی‌شود، با‌این‌حال بزرگ‌ترین دلیل و ضرورت اسپاتیفای برای افزایش قیمت‌ها، بیان می‌شود. مدیرعامل اسپاتیفای همچنین، هیچ جزئیاتی را در مورد زمان وقوع یا آن‌که افزایش قیمت در چه بازارها و کشورهایی رخ خواهد داد در میان نگذاشت. مدیرعامل اسپاتیفای در ادامه گفت:

من اعتقاد دارم که ارزش، افزایش‌ساعت استفاده (از اسپاتیفای)، اصلی‌ترین علامتی است که اجازه می‌دهد تعیین کنیم چه زمانی قادر به استفاده از «قیمت» به‌عنوان اهرمی برای رشد تجارت خود، هستیم.

آنچه EK (مدیرعامل) به آن اشاره می‌کند آن است که آیا کاربران روزانه‌، بیشتر از اسپاتیفای استفاده می‌کنند یا خیر؟ در صورتی که بیشتر از آن استفاده می‌کنند، از ارزش و محتوای بیش‌تری بهره‌مند می‌شوند؛ بنابراین باید هزینه بیشتری نیز باید پرداخت کنند. باتوجه‌به اینکه اسپاتیفای اکنون میلیون‌ها پادکست و همچنین ده‌ها محتوای اختصاصی را ارائه می‌دهد، باعث می‌شود به‌راحتی استدلال کند که ارزش استفاده از سرویس اسپاتیفای و محتوای آن، افزایش یافته است و افزایش قیمت‌های خود را توجیه کند.

پیش از این اسپاتیفای در کشورهایی مانند بلژیک، سوئیس، بولیوی، پرو، استرالیا، اکوادور و کلمبیا، قیمت اشتراک‌‌های خانوادگی و چند کاربره‌ی خود را افزایش داده بود پس تعجب‌آور نیست اگر مقصد بعدی آن‌ها ایالات متحده باشد. نکته اصلی آن است که مشترکان فعلی اسپاتیفای باید به‌زودی برای افزایش قیمت در نقاط دیگر جهان نیز برنامه‌ریزی کنند؛ چون افزایش قیمت به گفته‌ی مدیرعامل اسپاتیفای اجتناب ناپذیر است.

منبع:زمیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا