عرضه نانو کیسه‌های آنتی‌باکتریال به بازار

یکی از شرکت‌های تولیدی، کیسه نگهداری مواد غذایی آنتی‌باکتریال حاوی نانو ذرات اکسید روی را تولید و به بازار عرضه ‌کرده است. سال گذشته این شرکت با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پلیمر اقدام به تولید بطری‌های پلاستیکی مقاوم در برابر شکستگی و ضربه کرد. شکستگی و ترک‌خوردگی بطری‌های پلاستیکی در صنعت تولید بطری‌های پلاستیکی برای شرکت‌های تولیدکننده و همچنین شرکت‌هایی که از این بطری‌ها استفاده می‌کردند، مشکل‌هایی را ایجاد می‌کند.

در این همکاری، افزودنی نانویی لازم برای مقاوم‌تر کردن این بطری‌ها به‌دست آمد و اولین بطری‌های پلی‌پروپیلن تقویت شده با فناوری ‌نانو سال گذشته تولید شد.

با افزودن این ماده نانویی به بطری‌ها استحکام آنها به حد قابل قبولی ارتقاء پیدا کرد، به طوری‌که با پرتاب از فاصله یک متری، هیچ شکستگی و درزی در بطری دیده نمی‌شود. این بطری‌ها پس از تست‌های متعدد و دریافت نتیجه مطلوب از آزمایش‌ها، وارد خط تولید شد و با تیراژ ۹۰۰ هزار بطری در ماه تولید انبوه آن در سال گذشته انجام شد.

استفاده از نانو افزودنی‌ها یکی از مؤثرترین روش‌ها به‌منظور بهبود خواص نهایی پلاستیک‌ است. یکی از بزرگ‌ترین معضلات در تولید محصولات پلیمری به‌خصوص در پلیمرهای PP و UPVC، بحث شکنندگی قطعات نهایی مانند لوله، اتصالات، پروفیل و پنل‌ها مخصوصاً در دماهای پایین است.

بر اساس اعلام ستاد نانو، به این منظور تولیدکنندگان مجبور به استفاده از بهبوددهنده‌های ضربه آکریلیکی و CPE در صنعت UPVC و استفاده از ترموپلاستیک الاستومرها در صنعت PP هستند که اغلب وارداتی بوده و در کنار بهبود خواص ضربه دیگر خواص قطعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. محصول نانوافزودنی به‌صورت پودری به‌منظور بهبود مقاومت ضربه‌ لوله‌ها، اتصالات و پروفیل‌های درب و پنجره UPVC و در شکل مستربچ، در بهبود مقاومت ضربه پلی‌اتیلن و پروپیلن به کار می‌روند. مستربچ نانو پایه پلی‌اولفین برای افزایش مقاومت در برابر خراش‌پذیری سطح از محصولات این خانواده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا