تاسیس شرکت دانش‌بنیان تهیه ماده اولیه داروی ام اس در دانشگاه آزاد

مجید گندمکار در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در راستای کاهش وابستگی به شهریه از محل شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد دو شرکت در کمیته دانش‌بنیان این واحد تصویب شده و به کمیته اقتصاد دانش‌بنیان استان ارائه شده است که این دو، شرکت تولید مرغ سبز (مرغ گوشتی ارگانیک و بدون هورمون) و شرکت تولید داروی گیاهی کنه‌کش زنبور عسل هستند.

وی در ادامه با اشاره به تصویب رشته‌های تحصیلات تکمیلی جدید در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: در دکتری تخصصی ادبیات فارسی گرایش ادبیات غنایی و کارشناسی ارشد رشته‌های مهندسی مکانیک – ساخت و تولید، مهندسی مواد – خوردگی و حفاظت و مهندسی برق – الکترونیک و مهندسی صنایع، موافقت وزارت علوم اخذ شده است.

گندمکار درباره پروژه‌های در حال تکمیل یا افتتاح این واحد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه با درجه جامع دارای دو سایت دانشگاهی است. سایت شهرک دانشگاهی خاتم‌الانبیاء (ص) به مساحت 200 هکتار و 33 هزار و 746 متر مربع زیربنای آموزشی و پژوهشی نیاز به تکمیل پروژه سردر دانشگاه دارد که در سال آتی این پروژه تکمیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه از ساخت جایگاه شهدای گمنام به عنوان طرح فرهنگی ماندگار در راستای فعالیت‌های فرهنگی واحد ساوه نام برد و گفت:‌ برای طراحی و ساخت یادمان شهدای گمنام در این واحد دانشگاهی به عنوان واحد جامع و بزرگترین دانشگاه شهرستان ساوه که خلاء حضور معنوی بارگاه شهدای عزیز به چشم می‌خورد، اقدام شده است.

گندمکار با بیان اینکه نخستین دوره دانش‌افزایی نیز برای استادان با عنوان «معرفت شناسی اسلامی» در واحد ساوه برگزار شد، ادامه داد:‌ با توجه به لزوم ارتقای سطح فرهنگی استادان و همچنین ارتقای هیات علمی، کمبود برگزاری این دوره‌ها به چشم می‌خورد که نخستین کارگاه آن برگزار شد و برای ترم‌های آینده نیز برنامه‌ریزی‌های بعدی صورت پذیرفته است

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا