هیوندای از خودروی الکتریکی برای کودکان رونمایی کرد

هیوندای حداقل دو خودروی الکتریکی جدید در دست ساخت دارد که قرار است بر اساس معماری جدید این شرکت برای خودروهای بدون آلایندگی (انتشار آلایندگی صفر) ساخته شود. هر دو خودروی مفهومی ۴۵ و پرافسی (Prophecy) برای به دست آوردن نسخه‌های تولیدی تأیید شده‌اند؛ اما خودروساز کره جنوبی از قبل یک خودروی الکتریکی جدید دارد که برای تولید آماده است. با کوچک‌ترین، جذاب‌ترین و کارآمدترین محصول هیوندای که تاکنون دیده‌اید، آشنا شوید.

هنوز نام رسمی برای این خودروی برقی وجود ندارد؛ اما از طرح پژوهشی و مفهومی هیوندای ۴۵ الهام گرفته است. این موضوع به‌خصوص در قسمت جلویی خودرو واضح است؛ اما شباهت‌های دیگری نیز بین این دو وجود دارد؛ از جمله این شباهت‌ها می‌توان به چرخ‌ها و پروفیل جانبی خودرو اشاره کرد. هیوندای می‌گوید طراحان این خودرو از طرح لامپ مکعبی جنبشی (kinetic cube lamp) به‌همراه نیمرخ زاویه‌ای و در عین ‌حال صاف استفاده کرده‌اند و باید قبول کنیم نتیجه، شایسته ستایش است.

درحالی‌که پیشرانه خودروی الکتریکی جاده‌ای ۴۵ در این مرحله به‌عنوان رمز و راز باقی مانده است، می‌دانیم از چه سیستمی برای حرکت دادن این خودروی برقی کوچک استفاده می‌شود. هیوندای از دو موتور الکتریکی جریان مستقیم (DC) با قدرت ترکیبی ۱/۱۲ اسب ‌بخار (۸۴۰ وات) در این مدل بهره می‌برد. اگرچه قدرت خروجی آن چشمگیر نیست، برای بیشینه سرعت ۷ کیلومتر بر ساعت (۴/۴ مایل‌ بر ساعت) کافی به ‌نظر می‌رسد و هیوندای آن را برای استفاده کودکان بسیار مناسب و منطقی می‌داند. 

برای بهبود تجربه رانندگی مسابقه‌ای، طراحان و سازندگان هیوندای فقط یک صندلی در خودروی الکتریکی  جدید قرار داده‌اند که در وسط آن جای می‌گیرد. یکی از مهندسین هیوندای در این زمینه می‌گوید:

فقط روح‌های شجاع و باهوش پشت فرمان این اسپیدستر قرار خواهند گرفت. 

در شرایط کنونی، این تمام اطلاعات موجود درباره خودروی الکتریکی جدید هیوندای برای کودکان است. هیوندای وعده داده است که به‌زودی جزئیات بیشتری فاش کند و ما مشتاقانه می‌خواهیم از ظرفیت پیمایش آن با یک ‌بار شارژ مطلع شویم.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا