پوشیدن کفش پاشنه بلند را به 2 یا 3 بار در هفته محدود کنید

این نیروی غیر معمول، در حالت راه رفتن عادی وجود ندارد ولی هنگام پوشیدن کفش های پاشنه بلند،سبب می شود خانم ها در ناحیه پا و پایین کمر احساس درد کنند.براساس آمار در حدود 78 درصد از بانوانی که هر روز کفش پاشنه بلند می پوشند، پس از یک ساعت و 6 دقیقه راه رفتن، احساس درد می کنند.  

در تحقیقات اخیر محققان کره جنوبی که در مجله بین المللی کلینیک به چاپ رسیده به این نکته مهم اشاره شده که کفش های پاشنه بلند با تغییر در شکل عضلات ناحیه پاشنه پا، تعادل و توازن را از بین می برد. به گزارش مجله جراحی های پاشنه پا، تعداد صدمات ناشی از پوشیدن کفش های پاشنه بلند در کشور آمریکا از 7097 مورد در سال 2002 به مقدار 14140 در سال 2012 رسیده است. بیشتر این آسیب ها در قسمت کف پا و پیچ خوردگی پاشنه پا در خانم های بین سنین 20 تا30 رخ می دهد. کفش های پاشنه بلند سبب می شود که مرکز ثقل بدن انسان به جلو انتقال یابد و شخص برای حفظ تعادل خود به ناچار باید تغییری در حالت طبیعی بدن بوجود آورد.

دکتر نیل کرونین Neil Cronin از دانشگاه جیواسکیلا فنلاند در قالب مقاله ای، هشدار داد که نباید تغییر در شکل و ترکیب ماهیچه های پا در هنگام راه رفتن زیاد باشد. در حالت راه رفتن عادی، این تغییر شکل ها بسیار کوچک و جزئی هستند ولی با پوشیدن کفش پاشنه بلند کشش در تاندون های پا زیاد می شود و سبب می شود که ماهیچه ها به استخوان بچسبند. این اتفاق در تاندون آشیل سبب می شود که تاندون کوتاه و سفت شود که در نهایت موجب می شود خانم هایی که از کفش پاشنه بلند استفاده می کنند، در هنگام استفاده از کفش های تخت، در ناحیه عضله پشت پا احساس درد شدیدی کنند.

استفاده نکردن از کفش های پاشنه بلند را تقریبا می توان غیر ممکن دانست ولی دردهای مزمن آن نیاز بیشتری به تامل دارد. به گفته کرونین استفاده از کفش هایی با پاشنه 4 سانتی متر و کمتر یا پاشنه های پهن تر می تواند پیشنهاد مناسبی برای خانم ها باشد .همچنین کرونین استفاده از کفش های تخت را مقدم بر استفاده از کفش با پاشنه می داند و پیشنهاد می کند پوشیدن کفش پاشنه بلند را باید به 2 یا 3 بار در هفته محدود کرد. ورزش های کششی برای پا نیز می تواند کمک بسیاری برای تسکین درد ناشی از پوشیدن کفش پاشنه بلند باشد.

منبع

 
 
 
 
 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا