ایسلند از کرونا برای بهبود گردشگری استفاده می‌کند

شیوع بیماری کووید – 19 به ایسلند فرصت می‌دهد تا عقب‌ماندگی‌هایش را جبران کند و این کشور نیز این فرصت را غنیمت می‌شمارد. جدیدترین سرمایه‌گذاری‌های این کشور در گردشگری دو هدف را دنبال می‌کند:

  1. آسان‌تر نمودن سازگاری اماکن گردشگری با تعداد گردشگران بیشتر
  2. نگهداری و محافظت از مشهورترین مکان‌های گردشگری خود

اسکارفدین برگ استاینارسون، مدیرکل هیئت گردشگری ایسلند در نقل و قولی عنوان گرده است: ایسلند سعی در تضمین این امر دارد تا از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری خود نگهداری کند که پس از زمان بازگشت گردشگران دچار فرسودگی نشده ‌باشند.

بهینه سازی 12 میلیون دلاری !

به گزارش نیویورک‌تایمز، دولت ایسلند بیش از 12 میلیون دلار را به بهسازی راه‌ها، نگهداری مکان‌های معروف و بهبود تأسیسات پارک‌های ملی خود اختصاص می‌دهد. این دولت پیش‌تر نیز در حال برنامه‌ریزی برای بهبود زیرساخت‌های گردشگری خود بود، اما از آنجا که شیوع بیماری کووید-19، گردشگران را از این کشور دور کرده است، دولت این کشور تصمیم به دوچندان کردن تدابیر اجرایی در این زمینه قرار گرفت.

ایسلند و دوران قبل کرونا

پیش از شیوع بیماری کرونا، ایسلند به یک کشور فوق توریستی تبدیل‌شده بود. بین سال‌های 2013 تا 2017، این کشور توریستی برای گذراندن تعطیلاتی به یاد ماندنی یک مکان ایده آل بود. آبشارها، آتش‌فشان‌ها و چشمه‌های آب گرم، شفق‌های چشم‌نواز و طبیعت بکر در جای‌جای شبکه‌های اجتماعی چشم می‌خوردند.

رکوردشکنی بی سابقه در سال 2018

در سال 2018 ایسلند، رکورد بی‌سابقه با 3/2 میلیون توریست را تجربه کرد که حدوداً 6 برابر جمعیت ساکنین این کشور محسوب می‌شد. این رقم در سال 2010 کم‌تر از 500.000 نفر تخمین زده شده بود.

شهرت فزاینده این کشور در سال‌های جاری، ضررهایی نیز به دنبال داشت. پس‌ از آنکه خواننده مشهور هالیوودی، جاستین بیبر در دره فیادرارگلیوور (Fjadrargljufur) یک کلیپ موسیقی ضبط کرد و باعث شد هجوم گردشگران به این مکان آن‌قدر زیاد شود که صدمات زیست‌محیطی غیرقابل جبرانی به این مکان وارد شود و در پی آن دولت این کشور مجبور شد تا ورود به این مکان را برای گردشگران ممنوع کند. در سال 2019 اعلام شد این دره، که در جنوب ایسلند بافاصله حدوداً 43 مایلی نسبت به سواحل شن سیاه ویک قرار دارد، به خاطر صدمات زیست‌محیطی وارده از سوی گردشگران تنها 5 هفته در سال باز می‌باشد.

واقعه فوق یکی از دلایلی بود که دولت ایسلند، دوران شیوع کرونا را فرصتی برای بهبود اماکن گردشگری خود می‌داند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا