فاصله گیری فیزیکی باید تا ۲۰۲۲ ادامه یابد

به گفته دکتر آنتونی فاوچی (Anthony Fauci) در دسترس قرار گرفتن یک واکسن کرونای موثر به این معنی نیست که ما اقدامات احتیاطی ایمنی و بهداشتی را که از انتقال بیماری کووید ۱۹ جلوگیری می کند، فراموش کنیم. دکتر فاوچی، کارشناس بیماری های عفونی و مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا، اعلام کرد ممکن است مردم مجبور باشند تا سال ۲۰۲۲ میلادی از ماسک صورت استفاده کرده و مجبور به رعایت دستورالعمل های فاصله گیری فیزیکی باشند.

کارشناسان معتقدند که حتی پس از به بازار آمدن واکسن کرونا، باید به محافظت و پیشگیری تمرکز کرد تا افراد مسن یا در معرض خطر از این بیماری در امان بمانند. در کنار این، با واکسیناسیون می توان به مصونیت گروهی و اجتماعی بالا دست پیدا کرد که امری زمان بر بوده و احتمالا تا پایان ۲۰۲۱‍ و اوایل ۲۰۲۲ طول خواهد کشید.

محققان دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیای ایالات متحده آمریکا تاکید کردند که بیماری همه گیر کووید ۱۹ به این زودی ها از بین نمی رود. حتی تولید و در دسترس بودن یک واکسن موثر نمی تواند تضمین کند که رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گیری فیزیکی افراد را از این بیماری در امان نگه خواهد داشت.

بر خلاف تصور عموم، مساله واکسن کرونا یا آنفولانزا مانند واکسن سرخک و یا فلج اطفال نیست که به انسان مصونیت کامل داده و در صورت قرارگیری در معرض ویروس کرونا به آن مبتلا نشویم چون بیماری های ویروسی از قبیل آنفولانزا و کرونا با ماهیت بیماری های فلج اطفال و یا سرخک متفاوت هستند. بنابراین در کنار استفاده از واکسن، رعایت اقدامات بهداشت عمومی و فاصله گیری فیزیکی می تواند به ما این امکان را بدهد که از این بحران خارج شویم.

بر اساس بررسی های موجود، تنها ۷۰ درصد کارایی واکسن کرونا موثر خواهد بود. در ضمن کل مراحل واکسیناسیون مردم سراسر جهان زمان بر است و اثربخشی آن صددرصد نیست. در حالی که بسیاری از مردم سراسر جهان به واکسن کرونا امید بسته اند و تصور می کنند با به بازار آمدن این واکسن، این همه گیری پایان یافته و می توانند به زندگی و فعالیت های عادی خود بازگردند.

ایمنی و اثربخشی هر واکسن یا ایجاد مصونیت لازم آن در برابر عامل بیماری زا، زمانی کاملا محرز می شود که بر روی جمعیت بالا انجام گیرد. به نظر می رسد نخستین واکسنی که پس از تایید به بازار بیاید، احتمالاً توزیع انبوه آن تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

کارشناسان معتقدند که حتی پس از به بازار آمدن واکسن کرونا، باید به محافظت و پیشگیری تمرکز کرد تا افراد مسن یا در معرض خطر از این بیماری در امان بمانند. در کنار این، با واکسیناسیون می توان به مصونیت گروهی و اجتماعی بالا دست پیدا کرد که امری زمان بر بوده و احتمالا تا پایان ۲۰۲۱‍ و اوایل ۲۰۲۲ طول خواهد کشید. با این اوصاف باز هم تاکید متخصصان و پزشکان ادامه پیدا کردن رعایت اقدامات بهداشت عمومی مانند استفاده از ماسک صورت و فاصله گیری فیزیکی است.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا