کودکان یمنی در معرض مرگ از سوء تغذیه شدید

این سازمان هشدار داده که میزان سوء تغذیه در میان کودکان زیر پنج سال منطقه جنوب یمن به بیشترین حدی رسیده که تا کنون ثبت شده است.

لیز گرند، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در یمن هشدار داده که وضعیت به نقطه بدون بازگشت نزدیک می‌شود و اگر جنگ همین الان تمام نشود "خطر ازبین رفتن یک نسل کامل از کودکان یمنی وجود دارد."

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، برنامه جهانی غذا و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه مشترکی گفته‌اند که علاوه بر جنگ خانمان‌سوز یمن، شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید کمک‌های بین‌المللی به وضعیت وخیم انسانی در این کشور دامن زده است.

کاهش کمک‌های بین‌المللی در یمن باعث شده که نهادهای امدادی تعدادی از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی خود را متوقف کنند.

به گزارش سازمان ملل بیش از نیم میلیون کودک زیر پنج سال در جنوب یمن با سوء تغذیه شدید روبرو هستند و انتظار می‌رود نتایج آمارگیری در شمال هم که در حال انجام است "همین قدر نگران‌کننده باشد."

به گفته نهادهای امدادی و غذایی وابسته به سازمان ملل تعداد کودکان در معرض خطر مرگ در صورت عدم رسیدگی فوری، به دست کم ۹۸ هزار مورد رسیده است.

خانم گرند می‌گوید این تعداد بیشترین آمار ثبت شده از زمان شروع جنگ یمن است.بیش از ۲۴ میلیون نفر، معادل ۸۰ درصد جمعیت یمن به نوعی برای گذران زندگی به کمک‌ نیازمندند و وضعیت انسانی امسال به شدت وخیم‌تر شده است.

در بیانیه نهادهای سازمان ملل گفته شده "نبرد در حال تشدید و سقوط اقتصادی در کنار همه‌گیری کووید-۱۹ جمعیت فرسوده و بی‌توان را به آستانه نابودی می‌برد."

از ۳/۲ میلیارد دلار کمکی که برای پروژه‌های امدادی یمن وعده داده شده تنها ۱/۴۳ میلیارد تا نیمه اکتبر محقق شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا