اپل بار دیگر روند ساخت ایرپاور را متوقف کرد

اگر پیگیر اخبار اپل باشید، حتما می‌دانید این شرکت در سال ۲۰۱۷ قصد داشت شارژر بی‌سیمی به‌نام ایرپاور را درکنار آیفون ۱۰ عرضه کند. ایرپاور می‌توانست چند دستگاه مختلف از جمله آیفون، ایرپادز و اپل واچ را با هم شارژ کند. اپرپاور شبیه به پدی بود که باید محصولات مختلف را روی آن قرار می‌دادید تا شارژ شوند. این محصول هیچ‌وقت راهی بازار نشد و اپل پس از مدتی اعلام کرد روند ساخت ایرپاور را متوقف کرده است که دلیل این اقدام، تولید گرمای بیش از اندازه در زمان شارژ دستگاه‌های مختلف بود.

کمی پس از اینکه اپل اعلام کرد روند ساخت ایرپاور را متوقف کرده است، یک فاش‌کننده اطلاعات معروف با نام Jon Prosser به این موضوع اشاره کرد که اپل بار دیگر روند ساخت ایرپاور را شروع کرده و حتی توانسته است با این پد شارژ اپل واچ را شارژ کند. قبلا اعلام شده بود این پد توانایی شارژ اپل واچ را ندارد و با مشکل مواجه می‌شود؛ اما همین فاش‌کننده اطلاعات امروز اعلام کرد اپل دوباره روند ساخت ایرپاور را متوقف کرده و بعید است دوباره ساخت آن را شروع کند. به‌ احتمال زیاد اپل از این پس توسعه شارژر بی‌سیم مگ‌سیف را ادامه خواهد داشت. شارژرهای بی‌سیم مگ‌سیف توانسته‌اند اکوسیستم جدید برای آیفون و لوازم جانبی آن ایجاد کنند. به‌ نظر می‌رسد تولید شارژر بی‌سیم مگ‌سیف ریسک کمتری دارد. از طرف دیگر شرکت‌های مختلف با استفاده از همین تکنولوژی محصولات مختلفی راهی بازار کرده‌اند که گرمای زیادی تولید نمی‌کنند.

بااین‌حال ایده ایرپاور در محصول دیگری که توسط شرکت بلکین (Belkin) ساخته شده است دیده می‌شود. بلکین توانسته است با استفاده از مگ‌سیف محصولی تولید کند که سه دستگاه اپل از جمله آیفون، ایرپادز و اپل واچ را با هم شارژ می‌کند. این محصول با قیمت ۱۵۰ دلار به ‌فروش می‌رسد و سرعت شارژ بی‌سیم آن ۱۵ وات اعلام شده است.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا