گزارش تصویری از ساحل سانتورینی

این موضوع و حل شدن این مواد معدنی در آب دریا موجب شده است که آب این ساحل در مناطق کم عمق ، به رنگ سرخ در آمده و خط ساحلی نیز کاملا قرمز رنگ است به همین دلیل به این ساحل ، ساحل سرخ نیز گفته می شود . اصلی ترین دلیل شور بودن و غلظت بالای مواد معدنی در آب دریاها ، حل شدن مواد و کانی های موجود در کف دریاها و اقیانوس ها به همراه مواد معدنی و املاحی است که رودها در مسیر خود در آب محلول کرده و به دریاها منتقل می کنند .

طبیعتا این مواد معدنی در مناطق مختلف جهان ، دارای طیف مختلفی در مسیر حرکت رود ها هستند در این میان برخی موارد ویژه و مواد معدنی خاص وجود دارند که موجب تمایز بخشی از دریاها می شوند . یکی از این موارد ویژه ، ساحل ساحل سنتورینی در کشور یونان است که  به دلیل خاک سرخ رنگ و غیر عادی خود که با صخره های سیاه رنگی احاطه شده  اند ، بخشی از دریا و آب های ساحلی را به رنگ سرخ درآورده و به همین دلیل به این منطقه ساحل سرخ نیز گفته می شود .

شدت سرخی خاک این ساحل به حدی است که به اعتقاد بسیاری از ناظران ، ساحل سنتورینی شبیه قطعه ای از سیاره مریخ است  .

این ساحل در کشور یونان و در کنار دریای اژه قرار گرفته است .  دلیل سرخ بودن خاک  این منطقه ، وجود بقایای گدازه های آتشفشانی و آثار انفجارهای آتشفشانی در میلیون ها سال پیش است . این ساحل اگرچه در مکانی نسبتا دورافتاده قرار دارد ولی ویژگی استثنائی آن ، باعث شده تا یکی از  شلوغ ترین سواحل یونان محسوب شود . گفتنی است سرخی شن های این ساحل به اندازه ای است که آب دریا در مناطق کم عمق به رنگ قرمز درآمده و شبیه خون می شود . 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا