۱۶۰ طرح کلان ملی در ۱۰ حوزه اجرا می شوند

دکتر محمد حسین بهشتی  در گفتگو با مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۰ طرح ملی فناوری در حوزه های مختلف توسط شرکتهای دانش بنیان و فناوران در حال اجرایی شدن هستند.

وی با بیان اینکه هر ماه چندین طرح جدید به تصویب می رسد، بیان کرد: این طرحها که در مرکز طرح های کلان به تصویب می رسد دسته بندی شده هستند و در ۱۰ موضوع و حوزه دسته بندی شده اند.

رئیس مرکز طرح های کلان ملی با اشاره به این حوزه ها گفت: کشاورزی، آب و محیط زیست، انرژی، حمل و نقل، فناوری اطلاعات، مواد، صنایع شیمیایی، سلامت، دفاعی از حوزه هایی هستند که فناوران در سطح تولید و توسعه آنها در قالب طرح ملی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به میزان حمایت های معاونت علمی و فناوری از این طرحهای ملی گفت: این ۱۶۰ طرح کلان حدودا به هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارند که معاونت علمی و فناوری حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از این طرح ها حمایت می کند و از این میزان تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان را پرداخت کرده است.

به گفته رئیس  مرکز طرح های کلان ملی، معاونت علمی و فناوری از ابتدای سال جاری عددی مبنی بر ۵۰ میلیارد تومان به این طرح ها از سهم خود اعطا کرده است.

بهشتی با بیان اینکه این طرح ها همواره در حال اجرا هستند، گفت: از ابتدای امسال چندین طرح افتتاح شده و پیش بینی می شود که تا پایان سال هم چندین طرح دیگر به مرحله رونمایی و افتتاح برسد.

بهشتی با بیان اینکه هر یک از این طرح ها زمان مشخصی دارند، گفت: بیشترین زمان اجرای عمده طرح ها ۵سال ولی اکثر آنها تا یک سال و نیم به طول می انجامند که اکثرا طرح های مربوط به کشاورزی بلند مدت هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا