کسری بودجه در پولدارترین دانشگاه جهان

دانشگاه "هاروارد" برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۳ میلادی، کسری بودجه خود را گزارش داد.این اقدام نشانه‌ای از میزان آسیب اقتصادی است که پاندمی"کووید-۱۹" به بدنه آموزش عالی وارد کرده است.

هاروارد در این گزارش اعلام کرد: سال مالی که در ماه ژوئن به پایان رسید، با کسری بودجه ۱۰ میلیون دلاری مواجه شد.

این میزان سال قبل ۳۰۸ میلیون دلار بود. در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز میزان کسری بودجه دانشگاه هاروارد ۱۹۶ میلیون دلار بود.

همچنین دانشگاه هاروارد هشدار داد که انتظار دارد این کسری زیاد برای دومین سال متوالی ادامه یابد. مشکلی که پولدارترین دانشگاه جهان برای آخرین بار در دهه ۱۹۳۰ میلادی تجربه کرد.

این درحالی است که مسئولان دانشگاه هاروارد اطمینان ندارد ولی احتمالا مجبور به کاهش شدیدتر بودجه شود.

دانشگاه هاروارد برای جبران شرایط به هزار و ۶۰۰ کارمند واجد شرایط یک بسته بازنشستگی داوطلبانه پیش از موعد پیشنهاد داده است که ۷۰۰ کارمند هم پذیرفته‌اند.

"ریک استایسلوف بنیانگذار شرکت "RPK Group"، شرکت مشاوره مالی مستقر در آناپولیس که با دانشگاه‌ها همکاری می‌کند، گفت: حتی در مکانی مانند دانشگاه هاروارد هم این یک درد است. این پاندمی موسسات آموزشی بیشتری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: اکثر دانشگاه‌ها از کمک‌های فدرال برای کمک به شرایط به وجود آمده از پاندمی برخوردار می‌شوند. اما سال جاری شرایط دشوار است و سال بعدی حتی سخت‌تر خواهد شد.

شاید کسری ۱۰ میلیون دلاری در بودجه ۵.۴ میلیارد دلاری دانشگاه هاروارد اندک به نظر برسد، اما این وارونگی شدید برای یک دانشگاه بوده و در درجه اول ناشی از کاهش درآمد آن است.

دانشگاه‌های سراسر آمریکا در سال مالی گذشته با ضررهای مالی قابل توجهی روبه‌رو شدند و مجبور شدند برای جلوگیری از گسترش کروناویروس یادگیری از راه دور را انتخاب کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا