تلاش عربستان برای کسب موقعیت جهانی

عربستان سعودی به طور رسمی جزئیات یک استراتژی ملی را برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در حوزه هوش مصنوعی (AI) تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرد.

از جمله هدف گذاری های کوتاه مدت این کشور، رسیدن به رتبه بندی در میان ۱۵ کشور برتر حوزه هوش مصنوعی، آموزش ۲۰ هزار فرد متخصص این حوزه و ایجاد بیش از ۳۰۰ استارت آپ فعال، عنوان می شود.

عبدالله بن شرف القامدی، رئیس سازمان اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان سعودی، از راهبرد ملی داده ها و هوش مصنوعی در اجلاس جهانی AI که از روز چهارشنبه در شهر ریاض آغاز شد، خبر داد.

به گفته القامدی، هدف اصلی استراتژی مورد نظر، این است كه عربستان سعودی را به مکانی تبدیل كند كه بهترین داده ها و هوش مصنوعی در آن واقع شود. اولویت این کشور تبدیل شدن به یک مرکز جهانی در زمینه داده ها و هوش مصنوعی خواهد بود.

این مقام ارشد حوزه فناوری در کشور عربستان در ادامه توضیحات خود افزود: موضوعی که همه ما بر آن اتفاق نظر داریم این است که فناوری و به طور کلی هوش مصنوعی در مرکز توجهات و اولویت توسعه قرار گیرد. هوش مصنوعی امروز مراقبت های بهداشتی ما را هدفمندتر، شهرها را هوشمند و جاده ما را ایمن تر می کند.

القامدی همچنین اهداف هوش مصنوعی و داده های عربستان سعودی را تا سال ۲۰۳۰ در این اجلاس بین المللی به اشتراک گذاشت. از جمله هدف گذاری های کوتاه مدت این کشور، رسیدن به رتبه بندی در میان 15 کشور برتر حوزه هوش مصنوعی، آموزش ۲۰ هزار فرد متخصص این حوزه و ایجاد بیش از ۳۰۰ استارت آپ فعال، عنوان می شود.

وی در خاتمه توضیحات خود تأكید كرد كه عربستان سعودی این نشست را به عنوان یک پلت فرم سالانه در نظر خواهد گرفت كه به هوش مصنوعی در یک چشم انداز تازه و مثبت می پردازد و این مساله به نوبه خود باعث افزایش همکاری بین المللی در رقابت جهانی می شود.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا