فضانوردان ماموریت اکسپدیشین ۶۳ به زمین برگشتند

کریس کسیدی فرمانده ماموریت اکسپدیشن ۶۳ از ناسا و "آناتولی ایوانیشین" و "ایوان وگنر" از سازمان فضایی فدرال روسیه فضانوردان این ماموریت بودند که چهارشنبه در ساعت ۱۶:۱۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۳:۴۰ به وقت تهران) سوار بر فضاپیمای سایوز "MS-۱۶" به زمین باز گشتند.

 در روز سه‌شنبه(۲۰ اکتبر) "کسیدی" فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌اللملی را به فضانوردانی که به تازگی به ایستگاه وارد شده‌اند سپرد. طی این مراسم "کسیدی" فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌المللی را به دست "سرجی ریجیکوف"(Sergey Ryzhikov) فضانورد روسی ماموریت اکسپدیشن ۶۴ سپرد.

"کریس کسیدی" و "آناتولی ایوانیشین" و "ایوان وگنر"، در اوایل سال جاری و قبل از رفتن به ایستگاه فضایی بین‌المللی، یک دوره قرنطینه استاندارد را گذراندند. چند محدودیت بیشتر از حد معمول نیز در آن زمان وجود داشت و آن کاهش حضور خدمه پشتیبانی در محل پرتاب بود. هیچ مهمانی نیز مجاز به حضور در محل پرتاب نبود. قوانین سختگیرانه قرنطینه و بررسی‌های بهداشتی باعث شده است که تمام اعضای این ماموریت بدون ابتلا به بیماری به ایستگاه فضایی بین‌المللی بروند.

پس از فرود، فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۳ با هلی کوپترهای روسی به شهر قراغندی قزاقستان بازگشتند. در آنجا "کسیدی" برای پرواز به هوستون سوار هواپیمای ناسا شد، در حالی که "ایوانیشین" و "واگنر" سوار هواگرد مرکز آموزش کیهان نورد گاگارین  شدند و به خانه‌هایشان در روسیه باز گشتند. "کسیدی" در طول مدت حضور خود در فضا تحقیقات و آزمایشات مهم بسیاری انجام داد. پس از جدا شدن فضاپیماهای فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۳، فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۴ فعالیت خود را در داخل ایستگاه آغاز کردند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا