دومین جویشگر بومی کشور مهر ماه راه اندازی می شود

به گزارش ایرنا از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این افراد اظهار کردند: ارتقای موتور و رساندن به کیفیت بالای 80 درصد گوگل، راه اندازی سرویس های بومی و محلی کسب و کار، دانلود و خرید، راه اندازی واسط کاربر جدید و راه اندازی ایمیل و پروفایل سازی از فعالیت های در دست اجراست که تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.
براساس اعلام مدیران جویشگر بومی'پارسی جو'، شمار کاربران این جویشگر برای سال نخست 500 هزار کاربر، سال دوم 1.2 میلیون کاربر، سال سوم 2.5 میلیون کاربر و سال چهارم چهار میلیون کاربر پیش بینی شده است.
به گفته مدیران جویشگر 'پارسی جو'، شمار پرس وجوهای روزانه در این جویشگر هم اکنون 200 هزار مورد است و این جویشگر در زمان حاضر توان پاسخ گویی به روزانه یک میلیون پرس و جو را داراست.
مدیران جویشگر 'پارسی جو 'همچنین مسایل کیفی شامل پیچیدگی های زبان و گراف وب و دشواری مسئله رتبه بندی، رقبای قدرتمند جهانی و پیش ذهنیت کاربران، ارایه سرویس های ارزش افزوده محلی و بومی مناسب، زیرساخت سخت افزاری و پهنای باند مناسب را چالش های کار خود نام بردند.
در ادامه این نشست، مدیران جویشگر 'پارسی جو' به پرسش های اعضای شورای راهبری جویشگر (موتور جستجوی بومی)پاسخ دادند و مقرر شد مدیران این جویشگر گزارش پیشرفت کار خود را تا زمان راه اندازی رسمی آن (مهرماه امسال) هر ماه به شورا ارایه کنند.
این گزارش حاکی است در نشست مذکور همچنین گزارشی از دستاوردهای مهم کارگاه های 9 گانه طرح جویشگر بومی برای اعضا شورای راهبری بیان شد.
در پایان این نشست، براساس تصمیم اعضای شورای راهبری مقرر شد مهلت 'فراخوان مشارکت درتولید و ارایه محصول ها و خدمات طرح جویشگر بومی'تمدید شود.
یازدهمین نشست شورای راهبری جویشگر (موتور جستجوی بومی) با حضور اعضای این شورا در محل سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا