عملیات احداث بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی فرهنگیان آغاز شد

«محسن حاجی میرزایی» روز پنجشنبه در آغاز بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۵۰۹ هزار واحد مسکونی با دستور رییس‌جمهوری، با اشاره به اینکه به جای واژه کلنگ‌زنی «خشت‌گذاری» را پیشنهاد دادیم که واژه مثبت‌تری است،  افزود: زنان سرپرست خانوار، زوجین فرهنگی، کسانی که بیش از ۲۰ سال سابقه دارند دارای اولویت هستند. شرط استفاده از این طرح این بود که فرهنگیان از خدمات وزارت راه استفاده نکرده باشند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در ۱۸ استان و ۶۶ شهرستان اجرا می شود، گفت: پیمانکار بسیاری از این طرح تعیین شده و عملیات اجرایی آنها آغاز شده تا  فرهنگیان عزیز از این خدمات بهره‌مند شوند.

حاجی میرزایی ادامه داد: فرهنگیانی که می‌خواهند از این خدمت استفاده کنند نیازمند یک آورده اولیه هستند که با همکاری با بانک ملی ایران این کار انجام شده و ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار ۱۲ درصدی در نظر گرفته شده است. این اعتبار برای تمام فرهنگیانی که مشمول این طرح شدند به عنوان آورده اولیه در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ارزیابی همکاران من در وزارت آموزش و پرورش این بود که انصافا وزارت راه و شهرسازی در این حرکت بسیار مهم در کنار فرهنگیان بود و به نمایندگی از جامعه بزرگ فرهنگیان از رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و هم از تمامی معاونین ایشان سپاسگزاری می‌کنم.

آیین آغاز بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت راه‌وشهرسازی در قالب ۵۰۹ هزار واحد مسکونی طرح‌های «اقدام ملی مسکن» و «مسکن مهر» در سراسر کشور صبح روز پنجشنبه -اول آبان ماه- با ارتباط تصویری حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری آغاز شد.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا