گیوتین را در موزه شکنجه آمستردام ببینید

آمستردام موزه‌ها و مکان‌های دیدنی زیادی دارد، اما موزه شکنجه در پایتخت کشور هلند از جمله مکان‌های عجیب و البته ترسناکی است که می‌توان دید.

موزه شکنجه، یکی از ۵۰ موزه موجود در آمستردام است که در نزدیکی بازار گل (Bloemenmarkt) و یکی از آبراهه‌های آمستردام (Single) و در لیست غیرمعمول‌ترین موزه‌های جهان قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین موزه‌ها برای توریست هاست. موزه دیگری هم در زمینه شکنجه در آمستردام وجود دارد که موزه وسایل شکنجه قرون وسطا نام گرفته است.

در موزه شکنجه، اتاق‌های تو در تو و تاریک زیادی وجود دارد. در هر اتاق یک یا دو وسیله شکنجه نگه داشته می‌شود. تعدادی از آن‌ها با شیشه محافظ و نگهداری می‌شوند، اما بازدیدکنندگان می‌توانند تعداد زیادی از آن‌ها را از نزدیک ببینند و یا حتی لمس کنند.

روی هر یک از وسیله‌ها تصاویری از کتاب‌ها و یا مقاله‌ها قدیمی ضمیمه شده که توضیحاتی را در مورد آن ارائه  و نحوه و چرایی استفاده از این وسایل نیز شرح داده شده است. این مقاله‌ها به زبان‌های انگلیسی، هلندی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی هستند. نحوه نورپردازی در این مکان به شکل خاص و البته محزونی طراحی شده است. قفس‌های آویزان، ماسک شکنجه، جمجمه خردکن، تخت‌های میخی و انواع گیوتین از جمله وسایلی هستند که در این موزه به نمایش گذاشته می‌شوند.

بازدیدکنندگان بزرگسال این موزه به صورت روزانه می‌توانند با پرداخت ۷.۵ یورو و ۴ یورو برای کودکان از این محل بازدید کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا