دانشگاه‌های برتر جهان در دوران کرونا چه می کنند ؟

دراین میان دانشگاه آکسفورد صفحه‌ای را با عنوان کروناویروس در سایت خود گشوده و به صورت هفتگی آن را به روزرسانی می‌کند و از این طریق تصمیمات جدید را به اطلاع گروه‌های مختلف ازجمله دانشجویان، اساتید و کارمندان می‌رساند.

 بسیاری از دانشگاه‌های جهان در دوران کرونا به تغییر رویکردهای آموزشی خود اجازه تعطیلی فرآیند آموزش را نداده‌اند. برخی آموزش مجازی و تعدادی هم ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی را در دستور کار قرار داده‌اند. در میان رتبه‌بندی‌های جهانی دانشگاه‌های آکسفورد، استنفورد، هاروارد و کلمبیا جزء دانشگاه‌های برتر جهان هستند که هر یک برنامه‌های خاص برای خود در نظر گرفته‌اند.

دانشجویان دانشگاه آکسفورد می‌توانند در آموزش‌های ترکیبی حضور یابند. آموزش‌ها به صورت مجازی و حضوری ارائه می‌شود اما دانشجویان برای انجام تحقیقات باید به صورت حضوری در دانشگاه حاضر شوند. البته اخیراً بیش از ۶۰۰ نفر از دانشجویان به کرونا مبتلا شده‌اند به همین دلیل قرار است فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت بیشتری دنبال شود.

استنفورد و آموزش حضوری

دانشگاه استنفورد دیگر دانشگاه مطرح جهان است، کلاس دانشجویان در این دانشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شود البته امکان دسترسی به آموزش مجازی نیز برای دانشجویان این دانشگاه فراهم شده است. دانشجویانی که آموزش حضوری را انتخاب کرده‌اند می‌توانند از خوابگاه استفاده کنند. مقرر شده که دانشجویان تا ۱۴ نوامبر ۲۰۲۰ در خوابگاه‌ها بمانند البته دانشجویانی که برای اسکان در تعطیلات زمستانی با مشکل مواجه هستند می‌توانند تا پایان تعطیلات زمستانی و شروع ترم آینده نیز در خوابگاه‌ها بمانند.

استنفوردی‌هایی که آموزش حضوری را انتخاب کرده‌اند باید از ماسک استفاده کنند و به فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند. در کلاس‌های آنلاین دانشجویان می‌توانند در گروه‌های ۵۰ نفری حاضر شوند اما جمعیت کلاس‌های حضوری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تعیین می‌شود و سعی شده که از تجمع افراد پرهیز شود.

آموزش مجازی در دانشگاه هاروارد

 دانشگاه هاروارد برای دانشجویان سامانه‌ای را با عنوان my.harvard راه‌اندازی کرده است تا دانشجویان بتوانند در آموزش‌های مجازی شرکت کنند. امکان حذف‌ترم برای دانشجویان این دانشگاه وجود دارد و دانشجویان تا ماه نوامبر ۲۰۲۰ فرصت دارند که درخواست‌های خود را در این زمینه ارائه دهند، اگر دانشجویان در موعد مقرر درخواست‌های خود را ثبت کنند می‌توانند شهریه‌های پرداخت‌شده را پس بگیرند. سوم دسامبر ۲۰۲۰ کلاس دانشجویان در ترم پاییز به پایان می‌رسد. از ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ امتحانات دانشجویان آغاز می‌شود. امتحانات به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دانشگاه هاروارد همچنین امکانی را فراهم کرده تا دانشجویان، اساتید و کارمندان بتوانند از خدمات واکسیناسیون این دانشگاه استفاده کنند. این افراد با مراجعه به مراکز درمانی دانشگاه می‌توانند در برابر بیماری آنفولانزا واکسینه شوند.

آموزش مجازی به دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا نیز یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر جهان است. دانشجویان دوره کارشناسی این دانشگاه به‌صورت مجازی به آموزش‌ها دسترسی دارند، دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی برای تکمیل پایان‌نامه‌ها و رساله‌های خود می‌توانند به دانشگاه مراجعه حضوری داشته باشند. این دانشگاه برای ترم پاییز برنامه‌های غیرحضوری را دنبال می‌کند و به دانشجویان توصیه کرده که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

دانشگاه‌های چین در یک قدمی آموزش حضوری

در این میان دانشگاه چین‌هوآ جزء دانشگاه‌های برتر آسیایی است. از آنجایی که منبع ویروس کرونا از چین بوده است بسیاری از دانشگاه‌های این کشور با احتیاط به سمت بازگشایی رفته‌اند. به‌تازگی با وجود کاهش آمار مبتلایان کرونا در چین آموزش حضوری در دانشگاه‌های این کشور از جمله چین‌هوآ در دستور کار قرار گرفته است. البته قرار است پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نیز مورد تأکید قرار گیرد.

منبع:آنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا