روز جهانی هنرمند

  • روز جهانی هنرمند

در تقویم جهانی ۲۵ اکتبر یا چهارم آبان را روز هنرمند یا هنر نامیده اند. هر چند آنطور که مشخص است این روز بیشتر با بزرگداشت نقاشان آمیخته شده است تا هنرمندان دیگر رشته های هنری .روز جهانی هنرمند توسط کریس مک کلور ، هنرمند نقاش کانادایی که متخصص در سبکی شناخته شده به عنوان رئالیسم عاشقانه است ، تاسیس شد . نقاشی های وی را راهی برای به دست آوردن تفکرات عاشقانه در زندگی دانسته اند . او این روز را برای به رسمیت شناختن جهان هنر ، و ارج دادن تمام راه هایی که هنرمندان دیدگاه خاص خود را به زندگی می دهند، ایجاد کرد.

  • درگذشت اوانجلیستا توریچلی

اوانجلیستا توریچلی متولد ۱۵ اکتبر ۱۶۰۸ بود. وی ریاضیدان و فیزیکدان ایتالیایی بود. زندگی‌نامه  نبوغ وی چشم‌گیر بود و عموی وی او را در سن ۱۶ سالگی برای تحصیل علوم و بالاخص ریاضیات، نزد بندتی کاستلی، یکی از شاگردان گالیله در رم فرستاد

به دنبال ناتوانی ابزاری آن زمان برای کشیدن آب به سطح زمین از عمق بیش از ۳۰ متری، وی پس از دو سال تلاش توانست وسیله‌ای بسازد که مشکل را حل کند و این مقدمه‌ای برای شهرتش شد.  گالیله معتقد بود که می‌توان به خلاء کامل دست یافت، اما نتوانست به آن دست یابد. بعد از مرگ وی توریچلی توانست با استفاده از آزمایش لوله جیوه، خلأ نسبی بسازد که به خلأ توریچلی معروف است. همچنین وی دریافت ارتفاع جیوه هر روز تغییر می‌کند و بدین ترتیب اولین فشارسنج را ساخت.وی ۲۵ اکتبر ۱۶۴۷ درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا