مراسم اختتامیه ماموریت اکسپدیشن۶۳ در ایستگاه فضایی بین‌المللی

در این ویدیو فضانوردان ماموریت‌های اکسپدیشن ۶۳ و ماموریت اکسدیشن ۶۴ حضور داشتند و کریس کسیدی فرمانده ماموریت اکسپدیشن ۶۳ از ناسا و سرجی ریجیکوف فضانورد روسی ماموریت اکسپدیشن ۶۴ صحبت کردند.

طی این ویدیو کریس کسیدی ابتدا درباره زمان آمدن به این ماموریت در شش ماه گذشته صحبت کرد و گفت: زمانیکه ما آماده آمدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی بودیم بیماری کرونا در زمین شیوع پیدا کرده بود و اکنون که زمان بازگشت ما نیز وضعیت همان گونه است. در ادامه وی از دو فضانوردی که او را در این ماموریت همراهی کردند قدرانی و تشکر کرد.

"کریس کسیدی" فرمانده ماموریت اکسپدیشن ۶۳ از ناسا و "آناتولی ایوانیشین" و "ایوان وگنر" از سازمان فضایی فدرال روسیه فضانوردان این ماموریت بودند. فضانوردان این ماموریت امروز چهارشنبه در ساعت ۱۶:۱۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۳:۴۰ به وقت تهران) سوار فضاپیمای سایوز "MS-۱۶" خواهند شد.

طی این مراسم کسیدی فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌المللی را به دست "سرجی ریجیکوف"(Sergey Ryzhikov) فضانورد روسی ماموریت اکسپدیشن ۶۴ سپرد.

در ادامه کریس کسیدی یک کلید را نشان داد و گفت: آنها از این کلید برای ورود به دریچه‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌کنند سپس آن را به دست سرجی ریجیکوف سپرد.

ریجیکوف نیز پس از گرفتن این کلید ابراز خوشحالی کرد و گفت: این کلید من را به یاد زمانی انداخت که خلبان بودم و کلید کنترل هواپیما در آسمان را به دست داشتم حال کلید کنترل این ایستگاه در فضا را به دست دارم این فوق العادست.

ریجیکوف گفت: من بسیار خوشحالم که قرار است شش ماه آینده را در اینجا به همراه "سرجی راد سرجوکوف"(Sergey Kud-Sverchkov) از سازمان فضایی فدرال روسیه و "کاتلین روبینز"(Kathleen Rubins) از ناسا سپری کنم و قرار است آزمایشات بسیاری را در اینجا با کمک یکدیگر انجام دهیم.

ماموریت اکسپدیشن ۶۴ که ۶۴ اُمین اعزام طولانی مدت به ایستگاه فضایی بین‌المللی است ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۰ انجام شد. این ماموریت شامل سه سرنشین بود که ساعت ۱:۴۵ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی و ۹:۱۵ به وقت تهران سوار بر موشک سایوز MS-۱۷ به سوی فضا پرتاب شد. بنابر برنامه‌ریزی‌ها قرار است این مأموریت در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۱ با جدا شدن موشک سایوز MS-۱۷ به پایان برسد. در ماموریت مذکور سه فضانورد به نام‌های"سرجی ریجیکوف"(Sergey Ryzhikov) و "سرجی راد سرجوکوف"(Sergey Kud-Sverchkov) از سازمان فضایی فدرال روسیه و "کاتلین روبینز"(Kathleen Rubins) از ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند. چهار سرنشین دیگر قرار است بعدا طی ماموریت سرنشین‌دار "کرو-۱" اعزام شوند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا