نوعی پاتوژن عامل اسهال بیش از 10 روز در آب استخر حاوی کلر زنده می ماند

به گزارش گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، هر ارگانیسمی که به بدن حمله کند، سبب ابتلا به بیماری شود و بتواند افراد طبیعی را عفونی یا مبتلا به انگل کند ، پاتوژن خوانده می شود.
در حالیکه ایی کولای و نورو ویروس ها در مدت چند ساعت توسط مواد شیمیایی که برای ضد عفونی کردن آب استخرها استفاده می شوند، از بین می روند اما پاتوژن cryptosporidium بیش از 10 روز در آب استخر زنده می ماند و مشکلات گوارشی مانند اسهال ایجاد می کند.
مایکل هلاوسا متخصص اپیدمیولوژی (همه گیر شناسی) در مرکز کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری آمریکا می گوید:این پاتوژن به اندازه زیادی به کلر مقاوم است و توسط شناگرهایی که به مبتلا به اسهال هستند، وارد استخر می شود.
محققان اطلاعات مربوط به گسترش این انگل را در فاصله زمانی میان سال های 2011 تا 2012بررسی کردند و متوجه 90 مورد شیوع شدند که با رفتن به استخر ارتباط داشت؛ این 90 شیوع به بیماری دست کم هزار و 788 مورد و بستری شدن 95 نفر و مرگ یک نفر شد.
محققان در این گزارش نوشتند، از سال 1988 که اولین شیوع Cryptosporidium در آب استخرهای آمریکا کشف شد، شمار این شیوع هر سال به طور قابل توجه ای افزایش یافته است.
این انگل می تواند حدود دو تا سه هفته از بدن دفع شود و در عین حال در فردی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، می تواند کشنده باشد.
مرکز کنترل و پیشگیری از درمان آمریکا به منظور جلوگیری از ورود این انگل به آب استخرها به افرادی که به استخر می روند توصیه می کند که قبل از وارد شدن به استخر حتما دوش بگیرند و آب استخر را قورت ندهند.
این مرکز همچنین به افرادی که اسهال دارند اکیدا توصیه می کند که وارد استخر نشوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا