ورود جوراب‌های‌ آنتی‌باکتریال ایرانی به بازار انگلستان

بیان الله فرهادی، مدیرعامل این شرکت تولیدی جوراب، با اشاره به صادرات محصولات این شرکت به کشورهای ایتالیا، روسیه، اوکراین و ترکمنستان، گفت: امسال نیز با وجود ویروس کرونا و محدودیت‌های صادراتی، در دو مرحله نزدیک به ۸ هزار جفت جوراب نانو به انگستان صادر شد.

وی کیفیت بالای جوراب به‌دلیل استفاده از ماشین‌آلات به روز و نخ‌های نانو را از دلایل موفقیت صادراتی این شرکت دانست و اظهار کرد: در حال حاضر روزانه تقریبا ۳۶ هزار جفت جوراب تولید و به بازار عرضه می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: محصول تولیدی این شرکت جوراب ویسکوز- پلی‌آمید است که از نخ‌های پلی آمیدی حاوی نانو ذرات نقره در بافت آن استفاده شده است. استفاده از نقره در تولید منسوجات، باعث پیشرفت در توسعه مراقبت‌های بهداشتی شده است و موجب کاهش بوی بدن شده و بایستی از ایجاد میکرو ارگانیسم‌های تولید شده در عرق جلوگیری کند. از این رو، نقره به دلیل ویژگی آنتی‌باکتریال آن مورد استفاده است و با توجه به قابلیت بالای نانوذرات نقره در نفوذ، می‌تواند میکروارگانیسم‌ها را از بین ببرد.

فرهادی ادامه داد: ما برای تولید این جوراب‌ها از نخ‌های حاوی نانوذرات با خواص ضدحساسیت، ضدقارچ، ضدباکتری و ضدبو استفاده ‌کردیم. همچنین علاوه بر تولید جوراب نانو با خاصیت آنتی‌باکتریال، به گسترش تولیدات خود در زمینه‌ لباس‌های زیر زنانه و مردانه پرداختیم.

بر اساس اعلام ستاد نانو، مجری طرح، تولید جوراب برای بیماران دیابتی با خواص آنتی‌باکتریال را از دیگر محصولات این شرکت نام برد و یادآور شد:  این محصول مانع از رشد قارچ و عوامل بیماری‌زا می‌شود که این موضوع برای بیماران دیابتی که از زخم‌های پا رنج می‌برند، بسیار مهم است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا