هر زمانی چای سبز ننوشید

 اگرچه چای سبز حاوی فواید بسیار زیادی است که می‌تواند سلامت انسان را تقویت کند. اما نوشیدن آن در زمان‌های خاصی توصیه نمی‌شود.

قبل از خواب

اگر از مشکلات بی خوابی رنج می‌برید، شما نباید پیش از خواب چای سبز بنوشید. چای سبزحاوی ماده کافئین است و می‌تواند ترشح ملاتونین را کاهش دهد که این موضوع مانع از خواب راحت و مناسب خواهد شد.

بعد از بیدار شدن از خواب

شاید تا به حال گمان می‌کردید نوشیدن چای سبز با معده خالی می‌تواند به آغاز فرایند متابولیسم و سوخت و ساز غذا منجرشود، اما واقعیت غیر از این است؛ به گونه‌ای که آنتی اکسیدان قوی و پلی فنول موجود در چای سبز اسید معده را افزایش می‌دهد که این حالت ممکن است باعث ناراحتی معده شود.

بعد از استفاده دارو

اگر عادت دارید داروهایتان را با یک فنجان چای میل کنید، باید این کار را متوقف کنید، چون خوردن دارو همراه یا پس از نوشیدن چای سبز مناسب نیست. ترکیب مواد شیمیایی موجود در دارو‌ها با چای سبز موجب ترش کردن می‌شود بنابراین همیشه توصیه می‌شود داروهایتان را فقط با آب میل کنید.

همراه یا پس از غذا 

چای سبز به فرایند هضم غذا کمک می‌کند، اما اگر شما همراه غذا یا بلافاصله پس از آن چای سبز بنوشید مانع از جذب عناصر غذایی برای بدن و در دراز مدت منجر به کمبود بسیاری از مواد مغذی و مورد نیاز در بدن تان خواهد شد در نتیجه توصیه می‌شود بین وعده غذایی و نوشیدن چای سبز یک ساعت فاصله بیندازید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا