ابزار فیلمبرداری و عکسبرداری به سیستم عامل کروم اضافه شد

اگر قصد فیلمبرداری از محیط سیستم عامل کروم را داشته باشید، حتماً می‌دانید که برنامه‌های بسیار کمی برای این کار وجود دارند. خوشبختانه گوگل سرانجام ابزار مناسب این کار را به سیستم عامل کروم اضافه کرد و به درخواست میلیون‌ها کاربر کروم بوک پاسخ داد. به کمک این قابلیت می‌توان بدون واترمارک و محدودیت زمانی از محیط کروم فیلمبرداری باکیفیت انجام داد.

قابلیت فیلمبرداری و عکسبرداری از محیط کروم به نسخه Canary اضافه شده و گوگل این ابزار را در قالب یک نوار ابزار کوچک در دسترس قرار داده است. این نوار ابزار از قواعد طراحی متریال دیزاین گوگل پیروی کرده و تقریباً تمام قابلیت‌هایی که از یک ابزار تصویربرداری از محیط سیستم عامل انتظار می‌رود را در اختیار کاربران کروم بوک‌ها قرار می‌دهد.

به کمک ابزار یاد شده می‌توان از تمام و یا قسمتی از محیط کروم اسکرین شات گرفت. همچنین با انتخاب گزینه window screenshot می‌توان بدون انتخاب محیط پس زمینه از پنجره برنامه‌های باز شده عکس گرفت. امکان فیلمبرداری از تمام یا قسمتی از محیط کروم نیز توسط این ابزار فراهم شده است.

برای فعال کردن این ابزار در نسخه Canary کروم باید دستور chrome: //flags/#screen-capture را در قسمت آدرس بار مرورگر تایپ کرده و پس از فعال کردن آن، کروم را دوباره راه اندازی کنید. حال برای اجرای این ابزار می‌توانید روی دکمه Screen capture در قسمت Quick Settings کلیک کرده و یا با فشردن همزمان کلیدهای کنترل، شیفت و Overview تولبار را روی صفحه ظاهر کنید.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا