چهاردهمین ماهواره‌های استارلینک با موفقیت پرتاب شد

شرکت اسپیس ایکس موشک "فالکون 9" خود را برای پرتاب چهاردهمین ماموریت استارلینک در ساعت 8:25 به وقت منطقه زمانی شرقی از مرکز فضایی کندی استفاده کرد و یک ماموریت موفقیت آمیز دیگر را انجام داد. این مأموریت 60 ماهواره استارلینک دیگر را در مدار زمین مستقر کرد.

همانطور که شرکت اسپیس ایکس برنامه ریزی کرده بود، کمتر از 10 دقیقه پس از پرتاب، موشک پیشران مرحله اول "فالکون 9" در ایمین کامل به زمین بازگشت و روی کشتی بدون سرنشین اسپیس ایکس به نام "البته که هنوز دوستت دارم" در اقیانوس اطلس فرود آمد.

این رویداد، ششمین پرتاب و فرود متوالی این پیشران بود.

گفتنی است که در حال حاضر 700 ماهواره استارلینک در مدار زمین مستقر است که به زودی یک شبکه باند پهن مداری بزرگ را برای ارائه خدمات اینترنتی به نقاط دوردست دنیا که فاقد دسترسی به اینترنت هستند، فراهم می کند. در عین حال، برنامه ریزی برای پرتاب حدود 12 هزار ماهواره استارلینک و استقرار یک صورت فلکی اینترنتی در حال انجام است.

در صفحه مربوط به ماموریت استارلینک در سایت اسپیس ایکس آمده است: از آنجا که شبکه استارلینک هنوز در مراحل ابتدایی است، تیم استارلینک به آزمایش این سیستم ادامه می دهد، داده ها را جمع آوری می کند و آزمایش های سرعت آن را انجام می دهد. این تیم همچنین اخیراً اینترنت استارلینک را در یک ساختمان اداری و حدود 20 خانه در منطقه ای دور افتاده در غرب ایالت واشنگتن که دسترسی به اینترنت در آن محدود یا ناممکن است، آزمایش کرده است.

در نهایت اسپیس ایکس در حساب توییتر خود تأیید کرد که این 60 ماهواره جدید با موفقیت در مدار زمین مستقر شده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا