مخترع پلی‌استیشن رباتی برای دوران کرونا می سازد

شاید تاکنون در مورد "کن کوتاراگی" چیزی نشنیده باشید، اما مطمئناً اختراع او که دستگاه پلی‌استیشن است را دیده‌اید. طبق گزارش بلومبرگ، رئیس سابق شرکت "Sony Computer Entertainment" اکنون نقش جدیدی را بر عهده گرفته است و قصد دارد ربات‌هایی بسازد که برای دنیای پس از کووید-۱۹ مناسب باشند.

سمت جدید وی مدیرعاملی شرکت "Ascent Robotics Inc" یک استارتاپ هوش مصنوعی واقع در توکیوی ژاپن است. مأموریت این شرکت، ساخت ربات‌های مقرون به صرفه است که بتوانند با خیال راحت در کنار انسان در کارخانه‌ها و مراکز تدارکاتی و خدماتی حرکت کنند و کارهای فیزیکی را انجام دهند.

"کوتاراگی" امیدوار است که تنها طی یک سال نمونه اولیه عملیاتی خود را بسازد و حتی از حقوق و دستمزد خود برای تحقق این امر و حفظ سرمایه این استارتاپ چشم پوشی کرده است.

"کوتاراگی" در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: شیوع بیماری کووید-۱۹ بحث قدیمی پیرامون تصاحب مشاغل انسان‌ها توسط ربات‌ها را دوباره بر سر زبان‌ها آورده است. اکنون کاملاً واضح است که اگر می‌خواهیم به شرایط عادی جدیدی برسیم، در زندگی روزمره به تعداد بیشتری ربات نیاز داریم.

مقامات این شرکت توضیحات بیشتری را در این مورد نداده‌اند. بنابراین تصور اینکه این ربات‌های جدید چگونه به نظر می‌رسند و چه شکلی هستند، مشخص نیست.

با این حال، "کوتاراگی" خاطرنشان کرد که همکاری برای دستیابی به هدف والای وی کلیدی خواهد بود. بلومبرگ همچنین گزارش داده است که این شرکت با شرکت صنایع سنگین "کاوازاکی" و با یک خودروساز ژاپنی که نامش فاش نشده همکاری می کند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا