تغییر ۷ فناوری آموزشی در سال ۲۰۲۰

آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بخش مهمی از هر جامعه هستند. به عنوان یک دانش آموز یا دانشجو، گاهی اوقات دشواری‌هایی وجود دارد که می‌تواند تجربه شود، خوشبختانه‌، ابزارهای برتر برای کمک به این مشکلات در عبور از موانع ایجاد شده‌اند به عنوان مثال، دانشجویان همیشه می‌توانند از طریق ابزارهای شناخته شده‌ای که مخصوص آنها ایجاد شده است، از کمک تحصیلی برخوردار شوند. 

از زمان ظهور سیستم‌های دیجیتال‌، یادگیری هرگز آسان‌تر نبوده است. سیستم آموزشی جهان امروز به دلیل این تغییرات گسترده‌ای که فناوری‌های مختلف ایجاد کرده‌اند، همان شکلی است که امروز وجود دارد. اگر از این موضوع آگاهی دارید، باید بدانید که هنوز پروژه‌های نوظهور فناوری وجود دارند که مطمئناً تا پایان سال ۲۰۲۰ آموزش را در مراکز آموزشی تغییر می‌دهند. در اینجا فهرستی از فناوری‌های جدید وجود دارد که در سال ۲۰۲۰ آموزش را تغییر می‌دهد
فناوری‌های نوظهور در آموزش همه دارای یک هدف مشابه هستند. به انقلابی در فرایند یادگیری از یادگیری برای دانش آموزان و دانشجویان، این فناوری‌ها متعهد می‌شوند که شیوه کار مربیان و دانش‌پذیران را بهتر ارتقا دهند. قطعاً وجود چنین فناوری‌هایی که بر دنیای مدرن ما حاکم گردیده‌اند، سیستم‌های آموزشی در کشور را تغییر خواهند داد.
برای اینکه بینش بهتری داشته باشید که فنآوری‌های در حال ظهور به تغییر شکل آموزش در سال ۲۰۲۰ کمک می‌کند، باید نگاه بهتری به هر یک داشته باشیم. این معامله است:

۱) واقعیت افزوده (AR) و شبیه‌سازی‌ها

واقعیت افزوده و شبیه سازی‌ها در دنیای تجسم اثری ویژه‌ای برجای گذاشته است. امروزه، تأثیر بسزایی در کنترل نحوه یادگیری و همکاری دانش‌پذیران با مربیان خود آغاز شده است. AR مدتی است که وجود دارد. با این حال، از طریق ماهیت همیشه در حال توسعه، به عنوان یکی از بهترین فنآوری‌های در حال ظهور جهان شناخته می‌شود. طبق مطالعات انجام شده بر روی AR و آموزش، مطرح شده است که تأثیر بیشتری بر نحوه مشاهده آموزش تا پایان سال ۲۰۲۰ در جهان خواهد گذاشت.
واقعیت افزوده ادعا می‌کند که این بهترین روش برای ثبت رویاها و تخیلات انسان است. و تا پایان سال ۲۰۲۰، این فنآوری حامی مؤثری به دانش‌پذیران در گرفتن چنین تخیلاتی با هدف بهبود روند یادگیری آنها خواهد بود.

۲) یادگیری انطباقی

همانطور که از نام آن پیداست، یادگیری تطبیقی فناوری است که فعالیت‌های یادگیری را بر اساس نیازها و سبک یادگیری / رفتار دانش‌پذیران فراهم می‌کند. یادگیری تطبیقی را به عنوان بخشی از فناوری در نظر بگیرید که در مدت زمان کوتاهی با نیازهای هر فراگیر سازگار است. این به دانش‌پذیران کمک می‌کند تا خود را با مسیرهای یادگیری منحصر به فرد سازگار کنند که کاملاً بر اساس علاقه و توانایی یادگیری آنها است.
تحقیقات انجام شده بر روی این فناوری ثابت کرده است که این فناوری در سال ۲۰۲۰ نقش مهمی در سیستم آموزشی جهان خواهد داشت. از طریق حضور خود، سیستم می‌تواند دوباره شکل بگیرد، زیرا از الگوریتم‌های رایانه برای تنظیم روابط متقابل با زبان آموز استفاده می‌کند. اگر چه یادگیری تطبیقی از هوش مصنوعی نشأت گرفته است، اما با این وجود فعالانه منابع سفارشی و همچنین فعالیت‌های برتر یادگیری را برای رفع نیازهای ویژه یک زبان آموز فراهم می‌کند.
یادگیری انطباقی کاربرد اصلی خود را در زمینه آموزش دارد. با این حال، این فناوری همچنین برای کمک به مربیان تجارت در انجام کارآمدتر آموزش‌های تجاری ساخته شده است. با نگاهی به سطح رشدی که این فناوری تجربه می‌کند، این فناوری به عنوان یکی از بزرگترین مواردی است که در سال ۲۰۲۰ تغییر شکل می‌دهد.

۳) فناوری‌های آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی به عنوان یکی از بحث برانگیزترین روندهای فناوری در جهان بسیار شناخته شده است. به دلیل رویکرد هوشمندانه نسبت به سیستم‌های مختلف، دنیا به فناوری خود در توسعه آن اعتماد کرده است. اگرچه در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما هوش مصنوعی محدود به حوزه آموزش نیست. با جزئیات بیشتر، وجود آن به تکامل جهان کمک کرده است و خوشبختانه تا پایان سال ۲۰۲۰، آموزش جهانی قرار است سطح بیشتری از تکامل را از آن تجربه کند.
تا سال ۲۰۲۰، هوش مصنوعی روند آموزش را تغییر شکل می‌دهد. به احتمال زیاد این کار با حمایت از توزیع دیدگاه‌های اول شخص انجام می‌شود. این در مواقعی که دانش‌پذیران باید روی مقاله‌ها، مقالات ترمی یا مقاله‌های تحقیقاتی درباره فرهنگ خاص کار کنند، مفید خواهد بود.
به عنوان مثال، ربات گوگل و بیشتر ربات‌های جستجو سعی می‌کنند خلاصه مختصری از جستجوی برخط را بخوانند. با این حال‌، یک سناریوی بهتر که شامل به اشتراک گذاری داستان‌ها از منابع دست اول باشد. و این چیزی است که هدف AI دستیابی به آن است.

۴) استفاده از فناوری‌های G5 در آموزش

نسل پنجم فناوری بی‌سیم است. از طریق پیشرفت‌های بهبود یافته، تقریباً هر کسی که از آن استفاده می‌کند می‌تواند از فناوری بی‌سیم با سرعت بالا و تأخیر کم برخوردار شود. دانشجویان به احتمال زیاد از این نوآوری بی نظیر بهره‌مند می‌شوند، زیرا این امر نوید بارگیری سریع پرونده‌ها و منابع دانشجویی و شبکه‌های قدرتمندتر را به آنها می‌دهد.
پیشنهادهایی در مورد ویژگی‌های خاصی که G5 می‌تواند تا سال ۲۰۲۰ به آموزش ارائه دهد ارائه شده است. یکی از این موارد شامل یک معلم هولوگرافی است که می‌تواند بحث در مورد موضوعات تخصصی را هدایت کند. پیشنهاد دیگر این است که فراگیران می‌توانند در یادگیری از راه دور بهتر شرکت کنند و از تجربیات واقعیت مجازی تعامل بیشتری کسب کنند.

۵) اتوماسیون

اتوماسیون بخش عظیمی از جهان را که ما در آن زندگی می‌کنیم، هدایت می‌کند. بخش‌های تجاری و اقتصادی اتوماسیون را فراهم می‌کنند تا با رشد تعامل، تجارب سریع‌تر را ارائه دهند. مطمئناً تا پایان سال ۲۰۲۰ بخش آموزش از ویژگی‌های اتوماسیون بهره‌مند خواهد شد.
با استفاده از اتوماسیون، دانشجویان می‌توانند شانس بیشتری برای دریافت سخنرانی به صورت خودکار در زمان‌های خاص داشته باشند سخنرانی‌ها می‌توانند به صورت دیجیتالی برنامه‌ریزی شوند. ناگفته نماند که از طریق اتوماسیون، روش بهتری برای استفاده از هوش مصنوعی در سیستم آموزشی می‌توان بهره برد.

۶) آموزش مبتنی بر شایستگی

در سال ۲۰۲۰، مردم باید انتظار داشته باشند که آموزش مبتنی بر شایستگی نقشی حیاتی در سیستم آموزش خواهد داشت. آموزش مبتنی بر شایستگی ابزاری را برای دانش‌پذیران فراهم می‌کند تا تجربه یادگیری خود را بر اساس توانایی تسلط بر یک مهارت پیش ببرند. همچنین این اجازه را می‌دهد تا فراگیران صرف نظر از محیط، با سرعت خود یاد بگیرند.
از طریق آموزش مبتنی بر شایستگی، دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند نتایج بهتری را ارائه دهند. این به اندازه‌گیری نتایج کمک می‌کند که کاملاً مبتنی بر اثبات عینی توانایی فراگیران در یک منطقه و یا در یک حوزه‌ی علمی مشخص است.

۷) یادگیری تجزیه و تحلیل

یادگیری یک فرایند بسیار گسترده است و برای درک بهتر نتایج به ردیابی و تجزیه و تحلیل کارآمد نیاز دارد. به عنوان یک فناوری نوظهور، اکنون تجزیه و تحلیل یادگیری توسط مربیان برای ثبت بهتر رفتارهای یادگیری فراگیران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یکی دیگر از مزایای بی‌نظیر پیگیری میزان یادگیری و رفتارهای دانشجویی این است که بیشتر مربیان و اساتید شانس ارائه پیشرفت‌های هدفمند در دوره‌ها را دارند. در آموزش، پیشرفت یک عامل بسیار مهم است که به تجربه یادگیری هر فراگیر کمک می‌کند. این همان چیزی است که یادگیری تحلیلی می‌تواند به اساتید و مربیان کمک کند تا آنها را به فراگیران‌شان برسانند.
در نتیجه، سیستم آموزش قرار است سطح زیادی از تغییر شکل بسیاری از فناوری‌های نوظهور را تجربه کند. فراگیران با بررسی هر یک از آنها می‌توانند از هر یک از فنآوری‌های فوق استفاده بهتری کنند. آنها با تحقیق در مورد هر یک، بینش ویژه‌ای در مورد اینکه چگونه می‌توانند بهترین استفاده را از این تکنولوژی ببرند، را کسب می‌کنند.
به گزارش معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی، هدف از این مطالب دستیابی به این مهم با ارائه جزئیات اصلی در فناوری است. شما چه در مقام ارائه دهنده آموزش و چه در جایگاه دانش‌پذیر باید آماده پذیرش فناوری برای بهبود بهتر تجربه یادگیری باشید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا