پهپاد ویژه پرواز در اماکن دربسته ساخته شد

شرکت دیجیتال آرولوس که مقر آن در کانزاس است، پهپاد سبک و دقیقی به نام Aertos ۱۳۰IR را تولید کرده که می تواند از لابلای موانع مختلف در محیط های در بسته پرواز کند. بسیاری از پهپادهایی که برای پرواز در درون ساختمان ها تولید می شوند، معمولاً از چنین قابلیتی برخوردار نیستند.

بدنه این پهپاد از کامپوزیت فیبر کربن تولید شده و دارای ۴ پره است. برای سهولت پرواز طراحی ظاهر این پهپاد در قالب یک مربع مستطیل باریک است و ۹ حسگر نیز در چهار طرف آن نصب شده است. رادار لیدار نیز محاسبات دقیق را برای شناسایی موانع در اطراف این پهپاد تسهیل می کند.

حسگرهای این پهپاد نه تنها نقشه برداری از محیط اطراف را تسهیل می کنند، بلکه موقعیت یابی دقیق در فضای سه بعدی را نیز امکان پذیر می سازند. با توجه به از کار افتادن جی پی اس در محیط های بسته همین قابلیت ها به هدایت پهپاد مذکور کمک می کند.

از جمله دیگر امکانات این پهپاد می توان به چراغ های ال ای دی، دوربین فیلمبرداری فوق دقیق با قابلیت ثبت ۳۰ فریم در ثانیه و نیز دوربین مادون قرمز پیشرفته فلیر بوستون ۳۲۰ اشاره کرد.

پهپاد یادشده برای پرواز خودران نیز قابل برنامه ریزی است. وزن این پهپاد ۲.۷ کیلوگرم و ضخامت آن ۵۳۳ میلیمتر است. باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری این پهپاد باید بعد از هر ۱۰ دقیقه استفاده شارژ شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا