رنو از طرح مگان الکتریکی eVision رونمایی کرد

خودروی مگان جدید نخستین eVision رنو است که بر پایه‌ی پلتفرم مدولار CMF-EV ساخته می‌شود. پلتفرمی که پیش از این در نیسان آریا هم به‌کار گرفته شده بود. به گفته‌ی رنو، مگان eVision با تولید در اواخر سال آینده، مفهوم هاچ‌بک کامپکت را بازتعریف خواهد کرد.

این خودروساز فرانسوی اعلام کرده در طرح مفهومی مگان جدید از یک باتری کم‌وزن ۶۰ کیلووات‌ساعت استفاده شده است که با شارژ سریع تا ۱۳۰ کیلووات سازگار است. اگرچه به دامنه‌ی رانندگی با این باتری اشاره‌ای نشده است.

این موتور الکتریکی با ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور قادر است سرعت خودرو را در کمتر از ۸ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

لوکا دو میو (Luca De Meo) مدیرعامل گروه خودروسازی رنو گفت: «ما به طور کامل از توانمندی‌های پلتفرم تمام الکتریکی برای ابداع هاچ‌بک کلاسیک به روشی تازه و احساسی استفاده کردیم. با نازک‌ترین باتری موجود در بازار و یک بدنه‌ی جمع‌وجور ۴٫۲۱ متری که فضای وسیعی برای یک خودروی کامپکت فراهم می‌کند. مگان eVision یک مجموعه‌ی استادانه است.»

به گفته‌ی دو میو، این طرح مفهومی مگان eVision رنو، ۹۵ درصد آماده‌ی تولید است و نخستین مدل در طیف وسیع‌تری از وسایل نقلیه‌ی الکتریکی این شرکت خواهد بود.

ابعاد خودروی جدید رنو مگان که سال گذشته هم با فیس‌لیفت جزئی ارائه شد، ۴٫۲۱۰ متر در ۱٫۸۰۰ متر با ارتفاع ۱٫۵۰۵ متر است و دو محور آن ۲٫۷۰۰ متر از هم فاصله دارند. این ابعاد خودروی جدید رنو را مستقیما در برابر مدل‌هایی مانند فولکس‌واگن ID.3 قرار می‌دهد که اندکی کشیده‌تر و بلندتر و با با فاصله‌ی دو محور طولانی‌تر است.

نسخه‌ی نهایی رنو مگان eVision اواخر سال آینده در اروپا عرضه می‌شود و انتظار می‌رود که با ابعاد باتری و توان خروجی گوناگون موتور ارائه شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود با ارائه‌ی این خودرو، رقابت شدیدی در بازار بین خودروهای الکتریکی کامپکت رنو و فولکس‌واگن ایجاد می‌شود.

منبع:دیجی کالامگ

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا