نخستین سفارش بمب های اس دی بی2 دریافت شد

بمب اس دی بی2 دارای بردی برابر با 64 کیلومتر بوده و دارای سه سیستم هدایت لیزری، ماهواره ای و میلی موجی است که عملا می توان آن را در هر شرایط آب و هوایی بر ضد اهداف ثابت و متحرک شلیک کرد.

بخش سامانه های موشکی شرکت ریتون برنامه آزمایش توسعه ای بمب بدنه باریک جی بی یو-۵۳/بی موسوم به اس دی بی-۲ را به اتمام رساند. این سلاح هدایت شونده دقیق را به راحتی می توان در سناریوهای تاکتیکی شبکه محور مورد استفاده قرار داد.

بمب اس دی بی-۲ در قالب برنامه مشترک نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش آمریکا به عنوان یک سلاح هدایت شونده دقیق کوچک در رده مهمات هوایی ۲۵۰ پاوندی توسعه یافته و قادر است به اهداف متحرک و ثابت در فاصله ۷۴ کیلومتری از نقطه شلیک حمله ور شود. این بمب در شرایط آب و هوایی مختلف قابل شلیک است و کمترین آسیب جانبی را در صورت استفاده بر جای می گذارد. شرکت ریتون پیمانکار اصلی اجرای برنامه توسعه بمب اس دی بی-۲ به شمار می رود.

وزن این بمب ۹۴،۳ کیلوگرم (معادل ۲۰۸ پاوند) است و با قطر ۱۷،۸ سانتی‏متر طولی معادل ۱۷۷ سانتمتر دارد. اس دی بی-۲ به لینک داده دوگانه برای به روزرسانی مسیر پروازی به سوی اهداف و تغییر احتمالی آنها و همچنین سامانه ناوبری جی پی اس/آی ان اس برای هدایت در فاز میانی و یک جستجوگر سه حالته برای درگیری با هدف در فاز پایانی پرواز مجهز است.

این جستجوگر شامل سه وضعیت موج میلی متری، تصویربرداری فروسرخ و لیزری نیمه فعال است. ریتون در قالب برنامه آزمایش توسعه ای نزدیک به ۴۴ قبضه بمب اس دی بی-۲ را توسط جت جنگنده اف-۱۵ئی استرایک ایگل نیروی هوایی آمریکا شلیک کرد.

 

منبع:جام جم انلاین

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا