تلویزیون‌های شهری حمل و نقل و ترافیک چشم نابینایان می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت توجه به مشکلات نابینایان در شهر از اختصاص دادن فضای آموزشی تلویزیون‌های شهری این حوزه در جهت حمایت از نابینایان به منظور آگاهی بخشی به عموم شهروندان درباره فضای زندگی این افراد و اجرای رسالت اجتماعی شهرداری خبر داد.

وی در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی عصای سفید با بیان اینکه در راستای حفظ حقوق نابینایان باید به گونه ای عمل کنیم که نابینایان و روشندلان هرگز احساس سختی در آمد و رفت و تعامل با دیگران نداشته باشند، گفت: بی شک شهرداری تهران در تمامی برنامه های سطح شهر به لحاظ وجود مسئولیت های متعدد و اجتماعی باید در  اجرای طرح ها و برنامه ها، شهرسازی و پیاده راه سازی همچنین ارایه خدمات عمومی مشکلات این قشر رو مد نظر قرار دهد و حقوق روشندلان رعایت شود. 

هاشمی با بیان اینکه بی شک نیازمند مناسب‌سازی بیشتر فضاهای شهری برای جامعه معلولان و به خصوص نابینایان هستیم، تاکید کرد: نصب موزائیک‌های ویژه کم بینایان و نابینایان در پیاده‌روها، رفع مشکل پل‌های روی جوی آب، همسطح سازی و برطرف کردن موانع در معابر و بهسازی مسیر تردد معلولان و نابینایان می‌تواند بخش مهمی از مشکلات نابینایان برای حضور در جامعه را برطرف کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: تلاش خواهیم کرد با اجرای کامل مصوبه شورای شهر درباره نابینایان اقدامات موثری در جهت ارایه خدمات بهتر به نابینایان صورت گیرد. سیستم گویای ویژه نابینایان در بخشی از ایستگاه های اتوبوس راه اندازی شده است اما راه‌اندازی سیستم اعلام گویای زمان و مسیر حرکت وسایل حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، اتوبوس و مترو مورد تاکید بوده که لازم است همه خطوط مجهز به آن شوند.

هاشمی با اشاره به درخواست مدیر انجمن اوتیسم و نابینایان ایران مبنی بر تسهیل حمل و نقل خانواده‌های این گروه اجتماعی اظهارکرد: مصوبه‌ای را در اختیار شورای شهر تهران قرار خواهیم داد تا در صورت تایید، این خانواده‌ها بتوانند از تخفیف‌های خوبی در استفاده از طرح ترافیک بهره‌مند شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان گفت: در خصوص تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای نابینایان تهران قید فوریت را برای افزایش بودجه و ظرفیت خدمات رسانی بهتر در دستور کار قرار دادیم و در این زمینه جلسات مختلفی با نمایندگان ایران خودرو هم داشته‌ ایم‌.

در این جلسع مدیر انجمن نابینایان کشور خواستار حمایت همیشگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شد.

غفاری – مدیر انجمن اوتیسم ایران – نیز اظهارکرد: با حمایت دکتر حناچی – شهردار تهران – الحاقیه اوتیسم به مصوبه شهر دوستدار کودک تهران با همراهی اعضا شورای شهر تهران اضافه خواهد شد و این موضوع نقطه عطفی برای آشنایی و بستر سازی شهروندان تهرانی با این گروه اجتماعی خواهد بود.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای از مدیران انجمن نابینایان و اوتیسم ایران تجلیل و قدردانی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا