توسعه همکاری‌های علمی فناوری دانشگاه امیرکبیر با عمان

احمد معتمدی در بازدید سفیر کشور عمان از این دانشگاه افزود: دانشگاه امیرکبیر یکی از قدیمی ترین دانشگاه های صنعتی کشور است و به لحاظ رتبه بین المللی، تحقیقات و فناوری جزو چند دانشگاه برتر کشور است.

وی افزود: این دانشگاه دارای برنامه راهبردی است و روابط بین الملل جزو مهم ترین محورهای این برنامه ها به شمار می رود. براساس سیاست های دانشگاه تاکید داریم با دانشگاه های کشورهای منطقه ارتباط نزدیک داشته باشیم.

معتمدی اضافه کرد: درحال حاضر این دانشگاه با دانشگاه های عراق، سوریه و کشورهای همسایه در شمال ایران ارتباط نزدیک دارد.

وی عنوان کرد: ارتباط با عمان جزو اولویت های ما است که اخیرا ارتباط های خوبی برقرار شده و امید است رفته رفته ارتباطات علمی و آموزشی و فناوری ما با دانشگاه های عمان بیشتر شود.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: درحال حاضر تمرکز دانشگاه تنها بر روی بحث آموزش نیست، بلکه درخصوص مباحث تکنولوژی و تحقیقات تکیه زیادی داریم و بخش زیادی از ارتباطات نیز در این زمینه ها خواهد بود.

ایران گنجینه‌ای از توانایی‌ها و قابلیت‌ها است

ابراهیم بن احمد المعینی سفیر کشور عمان در ایران نیز در این جلسه گفت: ایران گنجینه ای از توانایی ها و قابلیت ها است، بنابراین برنامه داریم در زمینه های مختلف ارتباطات مان را با ایران تقویت کنیم.

وی افزود: به عنوان سفیر بسیار تاکید دارم که ارتباطات گسترش یابد. بنابراین امیداوریم ارتباطات میان دانشگاه های دوکشور نیز بیش از گذشته توسعه یابد.

المعینی خاطرنشان کرد: باتوجه به ارتباطات قوی که شکل گرفته نشان می دهد که آسان سازی روابط میان دو کشور نتیجه بخش بوده است .

حجت الاسلام نوری شاهرودی سفیر سابق ایران در عمان نیز در این جلسه گفت: عمان از دستاوردهای فناوری و تکنولوژی ایران استقبال می کند.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه رفت و آمد ایرانی ها به کشور عمان راحت شده است؛ بنابراین می توان انتظار داشت ارتباطات علمی و فناوری میان دو کشور نیز توسعه یابد.

سفیر سابق ایران در عمان افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از دانشگاه های ایران است که بسیار پیشرفت کرده و برج فناوری آن مثال زدنی است.

حمید کشوری رییس مرکز بهداشت و رییس پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه نیز در این جلسه گفت: در این نشست به دنبال آن هستیم که بستری برای تعمیق گسترش ارتباطات علمی و فناوری بین  دو کشور به ویژه در حوزه سلامت ایجاد شود.  

وی اظهار داشت: عمان از این برنامه استقبال کرده و قرار است با همکاری مقامات عمانی به ویژه سفیر این کشور، برنامه های جامعی در حوزه های آموزش، پژوهش و فناوری با عمان به صورت مشترک اجرا شود.

رییس پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت های تولید کننده فناوری ایرانی دارای استانداردهای بین المللی هستند. برنامه داریم با کمک عمان بستری فراهم کنیم که این شرکت ها بتوانند در این کشور حضور پیدا کرده و از پتانسیل های موجود بهره برداری کنند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا