مرکز رشد در حوزه علمیه قم راه اندازی می شود

 دکتر سورنا ستاری در جلسه 64 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که شامگاه گذشته در دبیرخانه این شورا برگزار شد، افزود: معاونت علمی و فناوری به طور جدی پیگیری راه اندازی مرکز رشد در حوزه علمیه قم است تا از این طریق چرخه ایده تا محصول در علوم انسانی اسلامی، در حوزه های علمیه به عنوان کانون اصلی تولید این علوم مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: استفاده از فناوری های نرم و علوم انسانی و فرهنگی و تلفیق این فناوری ها با فناوری های نوین مانند آی سی تی و نانو یکی از بنیان های اقتصاد دانش بنیان است.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تاکید کرد: باید امروز از خودمان سوال کنیم که چرا با توجه به پیشرفت های قابل توجه کشورمان در حوزه فناوری اطلاعات، نتوانسته ایم با تلفیق فناوری اطلاعات و فناوری های نرم یک شبکه اجتماعی ایرانی، پاک، سالم، کارآمد و قابل قبول تولید کنیم.

ستاری ادامه داد: به عنوان مثال در عرصه تولید فرش دستباف می توان از نانو فناوری در زمینه افزایش مرغوبیت و طول عمر فرش استفاده کرد و هنرمند تجسمی هم می تواند با استفاده از فناوری های نوین طرحی، طرح های سنتی و ملی کشور را در فرش های ایرانی ترسیم کند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد: این مثال ساده، نمونه بارز توانمندی کشور در استفاده از فناوری های نرم است که می تواند ارزش افزوده فراوانی را عاید جامعه کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا