تسهیل‌گری در ثبت اختراعات و تجاری‌سازی پزشکی

اخیرا تفاهم‌نامه‌ میان کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید تا اختراعات حوزه پزشکی هم با سرعت و تسهیلات بیشتر، ثبت و تجاری‌سازی شوند. در این تفاهم‌نامه‌ نیمی از هزینه ثبت اختراعات مورد تایید کانون، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می‌شود.

قرار است این همکاری مشترک به راه‌اندازی دفاتر ثبت اختراع در دانشگاه‌های علوم پزشکی، ترویج و تجاری‌سازی اختراعات این حوزه بینجامد و اساتید دانشگاهی به حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌های دانشجویان ترغیب شوند.

این تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور و استفاده از ظرفیت همه نهادهای موثر و بازیگران این عرصه به امضا رسید.

بر اساس اعلام معاونت علمی، همچنین پیش از این و بر اساس تفاهم‌نامه همکاری که میان کانون پتنت معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید، زمینه برای حمایت بیشتر و موثرتر از مخترعان، اعضای هیات ‌علمی و پژوهشگران کشور فراهم شد؛ چرا که بر اساس این توافقنامه، کانون پتنت به عنوان عامل اجرایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه مالکیت فکری، متعهد شد تا برنامه‌های وسیعی را برای توسعه و شتاب بخشیدن در این خصوص، به اجرا درآورد. این طرح در دانشگاه‌های کشور در حال اجرا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا