رقابت فیلم دانشجویی صفر کلوین در جشنواره بین‌المللی ABU

محمد حسام پور مدیر همکاری های علمی و امور بین الملل گفت: امسال ۱۶ اثر از آثار رادیویی و تلویزیونی دانشجویان دانشگاه صداوسیما برای شرکت در بخش های مختلف این مسابقات از سوی مدیریت همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه ارسال شد.

صفر کلوین نیز در بخش کودک این رقابت ها شرکت کرد و در مرحله نهایی با سه اثر از شبکه  NHK ژاپن، ABC استرالیا و ZDF آلمان (تولید مشترک) به عنوان آثار برتر این بخش به رقابت می پردازند.

حسام پور برگزیده شدن اثری از دانشگاه صداوسیما در رقابت با تلویزیون های بزرگ آسیایی را موفقیتی ارزشمند برای دانشگاه صداوسیما دانست و این موفقیت را حاصل تلاش و خلاقیت دانشجویان، افزایش چشمگیر بودجه تولید دانشجویی و حمایت امور بین الملل دانشگاه در راستای ارایه آثار دانشجویان به جشنواره های معتبر جهان عنوان کرد.

شعیب حسینی مقدم عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما و مدیر تولید دانشجویی دانشگاه هم درمورد نحوه ساخت این اثر گفت: طرح اولیه این پروژه توسط دو دانشجوی دانشگاه به واحد تولید دانشجویی ارائه شد و طی جلسات متعددی، فیلم نامه اثر تکمیل شد. در ابتدا این اثر «صبح روز بعد»  نام گذاری شده بود و در نهایت به «صفر کلوین» تغییر یافت. ابتدا بودجه محدودی به این کار اختصاص یافته بود ولی با توجه به ویژگی های این اثر با حمایت رییس دانشگاه و اعضای شورای تولید دانشجویی بودجه آن به صورت ویژه افزایش یافت و با رایزنی های متعدد و جلب مشارکت شبکه امید این اثر با کارگردانی سبحان واقعی و علی فیضی پور ساخته شد.

وی یادآور شد: این اثر دانشجویی در جشنواره های متعددی نیز شرکت کرده و مورد استقبال قرار گرفته و سال ۱۳۹۸ در جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان نیز به بخش اصلی برگزیدگان ملی راه یافت. در جشنواره سالانه اتحادیه ABU هم این اثر در بخش کودک ارسال شده و به بخش نهایی رقابت ها راه پیدا کرده است.

همچنین سبحان واقعی دانشجوی دانشگاه صداوسیما که یکی از دو کارگردان و نویسنده این اثر است درباره روند تولید این فیلم گفت: تولید این اثر درابتدا ساده به نظر می رسید ولی در طول تولید با سختی ها و موانع زیادی توام شد و برآورد مالی آن نیز افزایش چشمگیری داشت و ما همه نیرو و توان خود را به کار گرفتیم و به عنوان اولین کار دانشجویی، طی این روند برای ما لذت بخش و بسیار آموزنده بود.

اتحادیه ABU  با ۲۵۶ عضو از ۷۰ کشور منطقه برگزار کننده این مسابقات است. ABUPrizes یکی از معتبرترین مسابقات در زمینه رسانه است و سالانه از بهترین محتوای رادیویی، تلویزیونی و رسانه های جدید از سازمان های عضو در منطقه آسیا و اقیانوسیه تجلیل می کند. آخرین بار در سال۱۳۹۳ (۲۰۱۴) یک اثر رادیویی با نام «مسواک» از تولیدات دانشجویان دانشگاه صداوسیما در بخش آنونس خدمات اجتماعی این جوایز مورد تقدیر قرار گرفته است.

داستان صفر کلوین درباره پسری به نام امیر است که در تلاش است هواپیما بسازد ولی مدرسه بدون توجه به علاقه پسر فقط به کسب نمره تمرکز داشته و انتظار دارد پسر، نمره بهتری کسب کند و او باید از بین این دو یکی را انتخاب کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا